موتور جستجو بینگ و رقابتش با گوگل

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1402/5/7
241

موتور جستجو بینگ : 

bing یا بینگ موتور جستجویی است که توسط مایکروسافت طراحی شده و کارکردی مشابه با موتور جستجوی گوگل دارد و خوشایند بودن آن برای کاربران، به دلیل پیچیده نبودن الگوریتم‌‌‌‌های آن است. با توجه به آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۹ گوگل با داشتن سهم ۹۰ درصدی، همچنان در صدر محبوب‌ترین موتورهای جستجو قرار دارد و بعد از آن به ترتیب بینگ، بایدو، یاهو و یاندکس قرار دارند. شاید در نگاه اول سهم سایر موتورهای جستجو در مقابل گوگل ناچیز به نظر برسد اما موتور جستجوی  بینگ (Bing) با داشتن سهم ۸ درصدی و رشد جستجوها تا ۱.۳ میلیارد در ماه، در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای جستجوگر محبوب کاربران، گوگل است. بینگ دارای یک الگوریتم تمام صفحه‌‌‌‌‌ (Whole Page) است که محتوای نتایج (SERP) را قبل از نمایش برای کاربر، سازماندهی می‌کند. این الگوریتم باعث می‌‌‌‌شود که موتور جستجو قبل از نمایش نتایج به کاربر، سایت‌‌‌‌ها را از لحاظ محتوایی بررسی کرده و در نهایت مرتبط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین سایت‌‌‌‌‌‌‌ها را به کاربر نشان دهد.

ویژگی های bing : 

ویژگی های برجسته موتور جستجوگر bing یکی از شاخص های مهم در رقابت با گوگل به حساب می آید که در زیر به برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

  1. زمانی که در بینگ عبارت خود را جستجو می کنید، برای رسیدن به نتیجه بهتر، برخی پیشنهادات مرتبط با عبارت شما را به نمایش می گذارد. به این قابلیت اصطلاحات اتو ساجست (Auto-Suggest) گفته می شود و می توانید در صورت تمایل آنرا غیر فعال کنید. اما ما به شما چنین توصیه ای نمی کنیم.
  2. اسکرول بی انتها یا Infinite Scroll در جستجوی تصاویر در موتور bing به شما کمک می کند تا بین صفحات نتیجه جستجو در حرکت نباشید و این قابلتیست که به راحتی از آن نمیتوان صرف نظر کرد.
  3. قابلیت Quick View که به شما این امکان را می دهد تا بدون کلیک بر روی نتیجه جستجوی خود، مختصری درباره آن اطلاعات کسب نمایید.
  4. تاریخچه جستجو قابلیت دیگریست که Bing نسبت به گوگل دارد. در این ویژگی زمان و تاریخ عبارت جستجو شده ذخیره میگردد و شما می توانید مجددا به آن رجوع نمایید. این قابلیت امکان غیر فعال شدن در بینگ را داراست.
  5. قابلیتی که در جستجوی ویدئو ها در بینگ حائز اهمیت است، نمایش سی ثانیه ابتدایی نتایج بدون نیاز به کلیک و ورود به صفحه آن است که اصطلاحا به آن Smart Video Preview گفته می شود.

رقابت گوگل با بینگ : 

داده‌های جدید نشان داد موتور جست و جوی گوگل در بازار تبلیغات پرابهام، عملکرد نسبتا خوبی داشته و از رقابت موتور جستجوی بینگ مایکروسافت که به هوش مصنوعی مجهز شده، آسیبی ندیده است. سهام آلفابت پس از انتشار گزارش مالی این شرکت، روز چهارشنبه حدود هفت درصد صعود کرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار این شرکت که چهارمین شرکت ارزشمند برتر جهان است، اضافه کرد. ارزش سهام آلفابت امسال تحت تاثیر هیاهویی که پیرامون هوش مصنوعی به راه افتاده، ۳۹ درصد صعود کرده است. به گزارش ایسنا، تحلیلگران وال استریت می گویند درآمدهای سه ماهه بهتر از حد انتظار آلفابت، نشان داد با وجود احتیاط تبلیغات کنندگان و رشد یکنواخت کسب و کار ابری، موتور جستجوی گوگل در موقعیت قوی مانده است و شرایط خوبی برای رقابت با مایکروسافت در عرصه هوش مصنوعی دارد. آلفابت همسو با رقابت با مایکروسافت برای برتری در حوزه هوش مصنوعی، امسال چند سری محصول هوش مصنوعی عرضه کرده و موتور جستجوی خود را با این فناوری بهینه کرده است. عملکرد مالی مایکروسافت هم با کمک واحد ابری آزور، فراتر از انتظار بازار بود. بر اساس گزارش رویترز، متوسط هدف قیمت سهام آلفابت اکنون ۱۳۸ دلار است که ۱۳ درصد بالاتر از قیمت نهایی سهام این شرکت است.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من