10 سبک طراحی داخلی

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1402/4/12
173

سبک مینیمالیست

یکی از مدرن‌ترین سبک‌های طراحی داخلی که باید در نظر گرفته شود، مردم اغلب تمایل دارند مینیمالیسم را با سردی شدید و شدت ناراحت‌کننده اشتباه بگیرند, که اصلاً اینطور نیست. در واقع، حتی نگاهی گرمتر به طراحی داخلی مینیمال (مینیمالیسم گرم) وجود دارد که مملو از ظرافت تمیز و بی سر و صدا است.هنگامی که به سبک های طراحی داخلی مینیمال فکر می کنید، یک گالری یا موزه هنری مدرن را به عنوان مرجعی در نظر بگیرید که با رویکرد جمع شده آنها برای پر کردن یک فضا با ساده ترین موارد ضروری که هنوز هم حسی زنده از درام، ارگانیک یا انتزاعی را دارد، در نظر بگیرید.

امروزی

اگرچه مردم اغلب تمایل دارند سبک های طراحی داخلی مدرن را با طراحی داخلی معاصر اشتباه بگیرند، اما تفاوتی بین این دو وجود دارد که آنها را به خودی خود منحصر به فرد می کند. سبک معاصر کاملاً در حال حاضر است، در حالی که سبک های مدرن طراحی داخلی تقریباً می تواند به معنای آینده نگری از دهه 50 تا اوایل باشد. گرایش‌های سبک‌های طراحی داخلی معاصر نیز آزادی بیشتری دارند، زیرا معمولاً حول خطوط مربعی، گرافیکی و برداشت خاصی از مدرنیته تثبیت می‌شود.

سنتی

وقتی صحبت از سبک های طراحی داخلی به میان می آید، تقریباً همه چیز ریشه در ایده های سنتی طراحی داخلی دارد و دلیل خوبی هم دارد. همانطور که گفته شد، شما می توانید با استفاده از قطعاتی که با شخصیت و سبک زندگی شما صحبت می کنند، طراحی داخلی به سبک سنتی را کاملاً متعلق به خود کنید. به اتاق زیر نگاه کنید، که دارای عمق و لایه بندی، یک مبل سنتی بژ ، یک فرش ایرانی و صندلی مورد نیاز لوئیس ششم است، با این حال، چیزی که آن را از هر اتاق سنتی دیگر متمایز می کند، نورپردازی معاصر به روز  است.

انتقالی
مطمئناً، پس از بررسی معنای سبک‌های طراحی داخلی سنتی و سپس مشاهده تصویر بعدی ، احتمالاً از خود می‌پرسید که تفاوت بین طراحی داخلی سنتی و انتقالی چیست؟ چیزی که باعث می‌شود ایده‌های طراحی داخلی انتقالی به خودی خود باقی بمانند، ترکیبی از سبک دکوراسیون امتحان شده و واقعی با استفاده از مبلمان سنتی ترکیب شده با عناصر مدرن است که اتاق را بیش از حد به یک سبک خاص شبیه نمی‌کند. این امر به ویژه در صورتی مفید است که می خواهید سبک های طراحی داخلی را پس از ازدواج ترکیب کنید، یا اگر به خانه بزرگتری نقل مکان می کنید. بهترین طراحی داخلی سبک انتقالی دارای تعادل در ترکیب غیرمنتظره است و در عین حال گرمای خانه و احساس آرامش را به شما می بخشد.

روستیک
دکوراسیون روستیک با الهام از فضای باز و ترکیبی از سبک‌های طراحی داخلی خانه‌های مزرعه و صنعتی، تاکید بر پرداخت‌های طبیعی و فرسوده، چوب خام، سنگ و چرم، با لمس‌های غیرمنتظره و خمیدگی کلی پیچیده دارد. ما دوست داریم که چگونه اتاق نمایان شده در بالا ترکیب متنوعی از اثاثیه‌های ظاهری مانند مبل‌های مخمل‌ سفارشی، آویزهای سیمی الهام گرفته از صنعتی و صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد را ترکیب می‌کند. با این اوصاف، همه ما طرفدار سبک‌های طراحی داخلی مدرن هستیم که عناصر مختلف را با هم ترکیب می‌کنند تا اتاقی بی‌نظیر و زیبا ایجاد کنند.

کشور فرانسه
مشابه سبک‌های طراحی داخلی مدرن انتقالی، این سبک ترکیبی از عناصر طراحی داخلی فرانسوی عتیقه، شیک و خانه‌های مزرعه‌ای است که مملو از جذابیت‌های جالب و جذاب برای بزرگسالان است. برای خانه خود، به اتاق بالا با مبل بدون دوره اش توجه داشته باشید، صندلی های لویی ششم با چاپ هندسی مدرن اواسط قرن، ترکیبی التقاطی از آثار هنری و میز قهوه مینیمالی که همه چیز در مورد یک میز قهوه متنوع و در عین حال خوب بازسازی شده است.
 

شیک کهنه

پس از به دست آوردن محبوبیت گسترده در اواسط دهه 80 و 90 به عنوان یکی از برترین سبک‌های طراحی داخلی، زمانی که به دنبال تداعی سبک کالیفرنیایی باحال و شیک بودند، در نهایت با واکنش‌های شدیدی مواجه شد که به اشتباه به عنوان دکوراسیون مادربزرگ نامگذاری شد.شیک کهنه, ریشه در طراحی و اثاثیه قدیمی و قدیمی فرانسوی با ظاهری کاملاً راحت دارد و مهمتر از همه، جذابیت ماندگار و الهام گرفته از وینتاژ را به رخ می کشد. شیک ملایم و کمی زنانه، کهنه با عناصر طراحی داخلی به سبک سنتی با رنگ‌های مبهم خانه‌های مزرعه پیوند می‌خورد. به یک مبل سفید پوشیده، چوب های رنگ آمیزی مضطرب، و تزیینات طلایی تزئین شده مانند یک آینه فرانسوی طلایی فکر کنید.

ساحلی

اگرچه ما اهل سبک‌های طراحی داخلی مضمونی نیستیم، اما چیزی جدید و اطمینان‌بخش در ترکیب ویرایش‌شده عناصر خانه‌های ساحلی وجود دارد که یک اتاق را گرد هم می‌آورد. یادداشت‌های طراحی داخلی ساحلی دارای محیط‌های روشن و مطبوع هستند که اغلب در حالت‌های خنثی پر جنب و جوش برای جذب پرتوهای خورشید دیده می‌شوند. پالت‌های رنگی رایج ساحلی شامل سایه‌هایی از آبی روشن و سبز با الهام از اقیانوس همراه با مجموعه‌ای از کرم‌ها و رنگ‌های خنثی برای پایانی آرام و در عین حال ظریف دارد. پروژه های الهام گرفته از ساحل مورد علاقه ما، مانند این اقامتگاه در سانفرانسیسکو، اغلب سبک های طراحی داخلی معاصر را به رخ می کشد تا زیبایی شناسی را به طور غیرمنتظره ای تغییر دهد.

هالیوود ریجنسی
که از دهه 40 تا 60 و از اواسط دهه 90 محبوبیت داشت، یکی از جاودانه‌ترین و در عین حال سرگرم‌کننده‌ترین سبک‌های طراحی داخلی است که می‌توان به آن توجه کرد، زیرا به طرز لذت‌بخشی لمس‌ها و سیلوئت‌های الهام‌گرفته از هنر دکو را با حس بلندبالایی در بزرگسالی ترکیب می‌کند. زرق و برق جلا. ترکیبی از اثاثیه فرانسوی دوره، خطوط تمیز، رنگ‌های پر جنب و جوش، و نت‌های فوق‌العاده درخشان را در نظر بگیرید که از طریق کریستال، آینه، و سطوح و پرداخت‌های با درخشندگی بالا وارد می‌شوند.

اسکاندیناوی

سبک‌های طراحی داخلی اسکاندیناویایی که به طور فزاینده‌ای محبوب هستند، بر سادگی تمیز و آرامی تأکید می‌کنند که جذابیت جهانی دارد. دکوراسیون اسکاندیناوی کاملاً کاربردی و تا حدی مینیمال، اشکال ارگانیک را با علاقه ظریف، بازی‌های بافتی لحنی و جذابیتی آرام در فضاهای کاملا سفید با رنگ‌های خاکستری برجسته می‌کند. نکات رنگی از طریق هنر و یک پارچه منفرد کوچک یا قالیچه وارد می شود. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تسلط بر سبک‌های طراحی داخلی معاصر، طراحی داخلی اسکاندیناوی است که همه چیز درباره ترکیبی متعادل و با دقت ویرایش شده از عناصر است. اگرچه گرایش‌های زیادی در سبک طراحی داخلی وجود دارد که نشانه‌هایی از سبک‌های طراحی داخلی اسکاندیناوی دارد، اما همه ما به دنبال حرکت کامل هستیم زیرا این یکی از حرکت‌های طراحی است که ارزش توجه به آن را دارد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من