10 نکته برای تزئین اتاق نشیمن

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1402/3/28
212

روی کاناپه دراز بکشید و با خانواده در حال تماشای تلویزیون باشید یا با دوستانتان سرگرم شوید، احتمالاً هر روز از اتاق نشیمن خود استفاده می کنید. از نشیمن رسمی گرفته تا اتاق‌های بازی و فضاهایی برای سرگرمی، نقش‌های بسیاری را در خانه ایفا می‌کنند. کلید استفاده حداکثری از آن، ایجاد فضایی راحت و جذاب است.

چگونه مبلمان اتاق نشیمن خود را به موثرترین و جذاب ترین شکل قرار دهید؟

روی نقطه کانونی تمرکز کنید!

آیا یک قطعه بزرگ از آثار هنری، سیستم سرگرمی یا شومینه در اتاق نشیمن خود دارید؟ پیدا کردن نقطه کانونی طبیعی یک اتاق یک مکان عالی برای شروع طراحی شما است. اکثر خانه‌ها یک نقطه جالب اصلی دارند که اولین چیزی است که هنگام ورود به اتاق متوجه آن می‌شوید .باید اتاق را حول این ویژگی اصلی متمرکز کنید. یک مرکز ایجاد کنید ,یک میز قهوه خوری، یا یک گروه صندلی! مهم این است که اتاق نشیمن شما یک مرکز قابل توجه داشته باشد. اگر اتاق بزرگ‌تری دارید، می‌توانید چندین نقطه مرکزی مانند یک میز قهوه‌خوری در یک انتهای اتاق و یک قسمت نشیمن اضافی در انتهای دیگر قرار دهید و آن را کاربردی کنید. چیدمان اتاق نشیمن شما باید همیشه کاربردی باشد. این به بهترین وجه با در نظر گرفتن اینکه چند نفر از اتاق استفاده خواهند کرد و برای چه مواردی استفاده خواهند شد به دست می آید. سپس می توانید سبک، اندازه و مقدار وسایل مورد نیاز خود را تعیین کنید.

قطعات مقیاس شده را انتخاب کنید!

یکی دیگر از قوانین کلی برای دکوراسیون اتاق نشیمن، ایجاد تعادل با انتخاب قطعات کوچک شده است. اگر می خواهید فضایی متعادل داشته باشید، قطعاتی را انتخاب کنید که از نظر اندازه و ارتفاع متفاوت باشند که یکدیگر را متعادل کنند. ابتدا قطعات بزرگتر را در اتاق قرار دهید، سپس وسایل کوچکتر را دور مبلمان اصلی بچینید.

بافت و ابعاد اتاق نشیمن جذابیت را بیشتر می کند. در حالی که دکوراسیون ها معمولا آخرین جزئیاتی هستند که برای یک فضا انتخاب می شوند، انتخاب مناسب ترین آنها می تواند بزرگترین مشکل باشد. با افزودن آثار هنری، عکس، قفسه یا آینه به دیوارها، ارتفاع و عمق اتاق نشیمن خود را ایجاد کنید. هنگام آویزان کردن آثار هنری یا وسایلی به دیوار، ارتفاع را از لبه دیوار و سقف در نظر بگیرید. بهتر است دکوراسیون را در سطح چشم و در مرکز قرار دهید.

گنجاندن نورپردازی برای ایجاد یک اتاق نشیمن روشن و باز

لایه بندی منابع نور بسیار مهم است. حتی اگر یک چراغ سقفی اصلی دارید، سعی کنید سبک های مختلفی از وسایل روشنایی مانند لامپ های روی میزهای کناری، نورپردازی برجسته در قفسه های کتاب و حتی شمع ها را به کار ببرید. یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن نور به اتاق نشیمن، چیدن مبلمان در اطراف پنجره هاست.

یک فرش مساحتی اضافه کنید

هنگام تزیین اتاق نشیمن خود از فرش غافل نشویدبه طور معمول، شما می خواهید فرشی را انتخاب کنید که مکمل طرح رنگ شما باشد و بتوان آن را در مرکز اتاق قرار داد. حتما اندازه مناسب اتاق و مبلمان خود را انتخاب کنید. یک قانون خوب این است که فرش باید به اندازه ای بزرگ باشد که حداقل پایه های جلویی مبلمان شما روی آن باشد و فرش باید بیش از 6 تا 12 اینچ از دیوارها فاصله داشته باشد.ترکیب و مطابقتبا ترکیب و تطبیق الگوها، رنگ ها و بافت ها، یک اتاق نشیمن شخصی ایجاد کنید. رنگ مورد علاقه خود را با استفاده از آن در سایه های مختلف در سراسر اتاق بازی کنید.

یک کاناپه با رنگ خنثی انتخاب کنید و آن را با یک صندلی راحتی و یا یک کوسن طرح دار ست کنید. اگر واقعاً می‌خواهید با چیدمان اتاق نشیمن خود جسورانه رفتار کنید، با ترکیب کردن در یک صندلی یا کوسن، رنگی به رنگ اضافه کنید.

تقارن ایجاد کنید برای ایجاد یک اتاق نشیمن متعادل، بر تقارن تمرکز کنید. نتیجه فضایی خواهد بود که هم راحت و هم منظم به نظر می رسد. مبل‌ها، میزهای کناری و صندلی‌ها را در دو طرف اتاق جفت کنید تا به تقارن برسید. در این صورت، میز قهوه شما به عنوان نقطه مرکزی چیدمان عمل خواهد کرد.به ترافیک فکر کنیدهنگام چیدمان اتاق نشیمن، مهم است که جریان ترافیک را در نظر بگیرید. چیدمان مبلمان شما عاملی در نحوه ورود، خروج و حرکت افراد به فضا خواهد بود. آیا داخل و خارج شدن از صندلی سخت است؟ آیا وقتی چند نفر در اتاق نشسته اند، فضا تنگ است؟ با انتخاب اندازه مناسب اثاثیه، با اندازه فضای خود کار کنید تا بتوان به راحتی از این منطقه پر رفت و آمد استفاده کرد. 

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من