چطور سیکل باتری برای لپ تاپ در ویندوز 10 را پیدا کنیم؟

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/5/9
3326

سیکل باتری عبارت است از تعداد دفعاتی که باتری لپ تاپ شما به صورت کامل شارژ شده است. هرچه این تعداد کمتر باشد، باتری سالمتر است. اما چطور در لپ تاپ ویندوز 10 سیکل باتری را بدست آوریم؟


همانطور که میدانید باتری در هر محصولی، پس از مدتی از کار می افتد یا حداقل طول عمر آن و کیفیت عملکردش، افت میکند. در واقع هر باتری بعد تعداد دفعات خاصی شارژ شدن، دیگر عملکرد سابق را ندارد. حاال برای بررسی این که وضعیت باتری چطور است، میتوان از سیکل باتری (Cycle Battery) استفاده کنیم. در اصل یک سیکل باتری نشان دهندهی یک بار شارژ شدن باتری از 0 تا 100 است و برای یک بار شارژ کردن باتری حساب نمیشود؛ بلکه برای یک بار شارژ کامل در نظر گرفته میشود. برای مثال اگر شارژ لپ تاپ شما از 100 به 50 برسد و آن را دوباره تا 100 درصد شارژ کنید و مجددا شارژ باتری به 50 برسد، حاال یک سیکل باتری را کامل شده است. نکته اینجاست که هر چه تعداد سیکل باتری در لپ تاپ شما کمتر باشد، باتری سالمتر است و هر چه باتری سالمتر باشد هم به این معناست که توانایی شارژ شدن تا حداکثر میزان مورد انتظار را دارد. خوشبختانه در ویندوز و مک امکانی فراهم شده تا به سادگی بتوانید تعداد شارژ کامل باتری یا همان سیکل باتری را ببینید. در ادامه قصد داریم روش چک کردن تعداد سیکل باتری در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.


روش چک کردن سیکل باتری در ویندوز 10

روی لپ تاپی از ویندوز 10 بهره میبرد، برای چک کردن سیکل باتری کافی است مراحل زیر را طی کنید:
1- ابتدا به صورت همزمان دکمه های Win و X را بفشارید و از منوی باز شده گزینهی CMD را انتخاب کنید.
2- حال در محیط CMD عبارت powercfg /batteryreport را تایپ کرده و اینتر کنید.

3- حالا از مسیر ، C:\Users\[USERNAME]\battery report.html فایل battery-report.html را پیدا کنید و آن را باز کنید-

4- این فایل در محیط مرورگر باز میشود و مشخصات مربوط به باتری را نشان میدهد. در قسمت batteries Installed در بخش design capacity ماکزیمم قابلیت شارژ باتری بیان شده است. اما ویژگی Full charge Capacity نشان میدهد که در حال حاضر باتری لپ تاپ شما قابلیت چه میزان شارژ شدن را دارد. در قسمت Cycle Count هم میتوانید ببینید که چند بار باتری لپ تاپ به صورت کامل شارژ شده است. در صورتی که دو عدد Design Capacity و Full Charge Capacity به هم نزدیک باشند، نشان میدهد که سالمت باتری در وضعیت بسیار خوبی است.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من