5 تکنیک نچسب کردن تابه استیل

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/6/20
34

پخت و پز با استیل به دلایل زیادی می تواند عالی باشد. نه تنها قابلمه‌ها و تابه‌های استیل سبک تر از سایر، هستند، بلکه ظروف استیل ضد زنگ می‌توانند در آشپزخانه کارساز باشند. با این حال، هنگامی که صحبت از پخت و پز با استیل می شود، روش های نگهداری و پخت مناسب می تواند به شما کمک کند از ظروف خود نهایت استفاده را ببرید.

مزایای ظروف استیل ضد زنگ

با وجود انواع مختلف ظروف پخت و پز، چرا باید استیل ضد زنگ را به جای سرامیکی، آلومینیومی یا نچسب انتخاب کنید؟

 در حالی که همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد، ظروف استیل ضد زنگ دارای مزایای متعددی است که آن را به یک انتخاب برتر برای آشپزهای حرفه ای تبدیل می کند. برای شروع، یکی از دلایل اصلی اینکه سرآشپزهای حرفه ای استیل ضد زنگ را به ظروف نچسب ترجیح می دهند این است که بسیاری از تابه های نچسب نمی توانند به اندازه یک آشپزخانه حرفه ای مقاومت کنند. گرمای زیاد رایج است و همچنین استفاده از ظروف فلزی با روکش نچسب مضر است.

آیا استیل ضد زنگ برای پخت و پز خوب است؟

در حالی که ظروف استیل ممکن است به اندازه ظروف نچسب بخشنده نباشند (خطر بیشتر چسبیدن غذا به تابه)، آنها می توانند به نتایج عالی طعم غذا کمک کنند. سرآشپزها سطوح پخت و پز استیل را دوست دارند زیرا می توانید به نتایج فوق العاده خوشمزهدست پیدا کنید، این ظروف  دوام بسیار خوبی را ارائه می دهند، می توانند گرمای بالا را تحمل کند و حفظ حرارت فوق العاده ای را ارائه می دهند.

 

اگر با یک قابلمه استیل، ماهیتابه یا ووک آشپزی می کنید، نکات آشپزی زیر را در نظر داشته باشید:

 

1.همیشه از قبل گرم کنید

ماهیتابه استیل خالی خود را روی شعله با حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید ظرف به مدت 2 تا 3 دقیقه گرم شود. استیل ضد زنگ سرد متخلخل است و این منافذ باعث می شود غذا راحت تر بچسبد. با گرم کردن ماهیتابه، تابه های استیلی ضد زنگ خود را کمتر متخلخل می کنید.

 

2.روغن بعد از گرم کردن

پس از گرم شدن تابه، روغن را به آن اضافه کنید. اگر روغن را در حالی که تابه خیلی سرد است اضافه کنید، روغن در منافذ ماهیتابه می نشیند و در هنگام کاهش احتمال چسبیدن غذا به سطح تابه تاثیر کمتری خواهد داشت. هنگام اضافه کردن روغن، تابه را از روی حرارت بردارید، روغن را اضافه کنید و آن را بچرخانید تا به آرامی تمام سطح تابه را بپوشاند. روغن خیلی سریع گرم می شود.

 

3.با غذاهایی با دمای اتاق بپزید

قبل از اینکه غذایتان را به تابه های استیل ضد زنگ خود اضافه کنید، اجازه دهید به دمای اتاق برسد. با اضافه کردن غذای سرد به ماهیتابه، دمای ظرف را به شدت کاهش می دهید که می تواند منجر به چسبیدن غذا شود. بهترین راه برای رساندن غذا به دمای اتاق این است که قبل از پختن غذا را از یخچال خارج کنید.

4.دمای تابه را تست کنید

قبل از اضافه کردن روغن، دمای تابه را تست کنید. می توانید این کار را با ریختن یک قطره آب در تابه انجام دهید. اگر صدای تیسسسس را شنیدید، ، آماده استفاده است.

 

5.صبور باشید

اگر گوشت را تفت می دهید، صبور باشید. تابه به شما اطلاع می دهد که گوشت آماده است - به سادگی نمی چسبد. این به این دلیل است که هنگامی که گوشت به درستی سرخ شد و پوسته کامل آن ایجاد شد، ماهی تابه دیگر نمی تواند روی گوشت بچسبد. سپس ماهیتابه گوشت را آزاد می‌کند و چرخاندن آن را بسیار آسان می‌کند. اگر مجبورید گوشت خود را چک کنید، اگر احساس می‌کنید که می‌چسبد، آن را به زور بلند نکنید. اگر گوشت به نظر می رسد "چسبنده" است، به سادگی به زمان پخت بیشتری نیاز دارد.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من