رپورتاژ آگهی چیست ؟

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1402/12/2
116

شاید این کلمه برای شما نا آشنا باشد اما قطعا با رپورتاژ ها برخورد های زیادی داشته اید بدون اینکه خودتان متوجه شوید. اگر شما هم در حیطه ی سایت فعالیت می کنید یا فروشگاه اینترنتی دارید قطعا کلمه ی رپورتاژ به گوشتان خورده است. اما رپورتاژ چیست ؟ چگونه باید آن را انجام داد؟ چه نکاتی باید رعایت کرد؟ و .... . در ادامه با هم بررسی می کنیم که رپورتاژ اگهی چیست ؟

به طور کلی رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ برای سایت و محصولات سایت است. در قدیم رپورتاژ ها در مجله ها و روزنامه ها منتشر می شد. افراد با انتشار اطلاعات محصول خود در روزنامه و مجلات محصولات خود را به دیگران معرفی می کردند. اما امروزه با پیشرفت استفاده از اینترنت، رپورتاژ ها هم در بستر اینترنت منتشر می شوند. رپورتاژ روی دیده شدن سایت تاثیر بسیار زیادی دارد.

تاثیر رپورتاژ بر سئو

طبق الگوریتم های گوگل هر آنچه شما بک لینک های معتبر تری داشته باشید امتیاز سایت شما بالاتر می رود. یکی از راهای گرفتن بک لینک های معتبر انجام دادن رپورتاژ است. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر باعث می شود که گوگل سایت شما را در دسته بندی سایت های با کیفیت قرار دهد و سایت شما پیشرفت کند. رپورتاژ ،ریپورتاژ، رپوتاژ تلفظ های مختلف این کلمه است. اما مهم عملکرد اصلی آن است. رپورتاژ در انواع مختلفی انجام می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم . 

رپورتاژ محتوا

این روش با هدف ایجاد بک لینک معتبر انجام می شود.در این روش شما از سایت های مختلف بک لینک می گیرد. اما به چه صورت ؟  با توجه به قوانین سایت میزبان محتوایی که معمولا بین 1200 تا 2000 کلمه است را تولید می کنید به همراه عکس های با کیفیت و روی سایت میزبان منتشر می کنید. محتوای شما شامل دو تا سه عدد بک لیک لینک است که به سایت اصلی شما راجاع داده می شود. خوبی این روش این است که با یک بار پرداخت هزینه یک بک لینک دائمی برای سایت خود ایجاد می کنید.

رپورتاژ بنری

در این روش که معمولا به هدف برند سازی و افزایش بازدید سایت استفاده می شود. بنری که شامل اطلاعات سایت( یا برند) است به همراه جملات جذاب در گوشه ی سایت ها به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود. پکیج ها به صورت دوره ای بوده و بعد از گذر یک مدت زمان باید مجدد خریداری شود.

رپورتاژ محصول

این مدل رپورتاژ با هدف فروش محصول ایجاد می شود، که در سایت های مختلف نشان داده می شود. این نوع رپورتاژ شامل اسم محصول قیمت و تخفیف و دکمه ی کلیک دارد، به صفحه ی محصول هدایت می شود. در نهایت باعث افزایش خرید محصول می شود. بک لینک ها در این روش بعد از مدتی از بین می روند و نیاز به شارژ مجدد دارند.

محتوا

محتوا را جذاب و مفید تولید کنید. اگر تمام هدف شما روی دادن بک لینک باشد ، احتمال موفقیت شما کم می شود ; اما با دادن اطلاعات مفید به کاربر می توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید. قبل از انتشار محتوا برای رپورتاژ باید بدانید که قوانین سئو را به طور دقیق رعایت کنید. قوانین سئوی محتوا هر از چندی به روز می شود که در ادامه به طور خلاصه آن ها را بررسی می کنیم.

1. عنوان محتوا

عنوان محتوا باید به گونه ای باشد که زیاد سرچ می شود. عنوان محتوا باید جذاب باشد. از کلمات چگونه، چرا، چند و ... در عنوان استفاده کنید. استفاده از اعداد در عنوان و متن مقاله خواندن مقاله را برای ذهن بسیار راحت می کند. از کلمه کلیدی اصلی می توانید در عنوان استفاده کنید.

به عنوان مثال 8 نکته کاربردی برای خرید لوازم اتاق کودک ، بهترین ساعت های هوشمند سال 2024 و ....

2. بک لینک

در محتوای رپورتاژ در استفاده از بک لینک ها زیاده روی نکنید. دو تا سه بک لینک کفایت می کند. می توانید روی کلمه کلیدی تمرکز کنید و کلمه کلیدی مد نظر را در جاهای مختلف متن استفاده کنید. استفاده ی بیش از حد مجاز باعث می شود که گوگل محتوای شما را بلاک کند . حتی از نظر خواننده هم جذابیت متن از بین می رود.

3. قواعد نوشتاری

گوگل با استفاده از الگوریتم هایش محتوای شما را بررسی می کند. پس در نوشتن متن رپورتاژ دقت کنید که قواعد نوشتار فارسی را رعایت کنید. علاوه بر این برای خواننده ، خواندن یک محتوای مرتب و با رعایت قوانین جذاب تر است.

4. عکس ها

برای طراحی و استفاده از عکس ها دقت زیادی به خرج دهید. افراد از طریق بصری گاها بیشتر جذب محتوا می شوند. از عکس های با کیفیت در محتوای خود استفاده کنید.

5. کلمات کلیدی

از کلمات کلیدی غافل نشوید ، کلمات کلیدی عامل اصلی ای هستند که مخاطب را به محتوا و سایت شما متصل می کند. کلمات کلیدی را در جای مناسب در محتوا استفاده کنید.

با انجام رپورتاژ برای سایت شما می توانید بک لینک های معتبری دریافت کنید و در نهایت رتبه ی سایت خود را افزایش دهید. دقت کنید که رپوتاژ ها باید در بازه های زمانی مختلف انجام شود و به فرض مثال در یک ماه پنج رپورتاژ را به صورت هم زمان انجام ندهید.

پست مهمان

روش دیگری که برای دریافت بک لینک ها می توانید انجام دهید پست مهمان است. به این طریق که سایت های مشابه حوزه فعالیت خود را پیدا کنید و با هماهنگی محتوایی با رعایت اصول سئو تولید کنید و به صورت پست مهمان منتشر کنید. این موضوع روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم که نکات مهم رپورتاژ آگهی را برای شما بازگو کنیم. سپاس از شما که تا انتهای این مقاله با ایران تک 24 همراه بوده اید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من