نکات مهم انتخاب فرش اتاق کودک

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1402/11/26
94

یکی از اجزا جدا ناپذیر خانه های ایرانی فرش است ، فرش ها عناصری دکوراتیو هستن که در زیبایی محیط تاثیر زیادی دارند. وقتی به انتخاب فرش اتاق کودک می رسیم با دنیایی از طرح ها و رنگ های مختلف رو به رو می شویم. انتخاب از میان آن ها با دانستن برخی نکات راحت تر می شود . در ادامه ، با هم به بررسی نکات مهم انتخاب فرش اتاق کودک می پردازیم . با ما همراه باشید.

رنگ 

برای انتخاب فرش اتاق کودک به رنگ ها توجه کنید. انتخاب رنگ های شاد برای اتاق کودکان بهتر است چون لوازم اتاق کودک تاثیر مستقیمی روی روحیه و خلقیات کودک دارد. در انتخاب رنگ به جنسیت فرزند دقت کنید. معمولا برای کودکان دختر در طیف رنگی صورتی، قرمز، سفید انتخاب می شود و برای کودکان پسر رنگ های آبی، سورمه ای، سفید گاها طوسی انتخاب می شود.

انتخاب فرش اتاق کودک

اگر کودک شما هنوز به سن انتخاب نرسیده است می توانید فرش را متناسب با کودک انتخاب کنید; اما اگر کودک به سن انتخاب رسیده  به او حق انتخاب داده و مطابق با سلیقه ی کودک برای خرید فرش اقدام کنید. معمولا کودکان از سن 5 سالگی می توانند برای خود انتخاب کنند. این روز ها کودکان بسیار با هوش هستند و به راحتی انتخاب می کنند و گاها روی انتخاب های خود بسیار پا فشاری می کنند. فرش را به گونه ای انتخاب کنید که برای کودک جذابیت داشته باشد.

جنس و مواد اولیه

کودکان به نسبت بزرگسالان لطیف تر و حساس تر هستند پس به انتخاب الیاف فرش دقت کنید. برخی از فرش ها دارای پرز هستند که باعث حساسیت کودک می شود. بهتر است فرش هایی انتخاب کنید که از جنس پنبه یا پلی پروپیلن باشند. جالب است بدانید ایکیا فرش های اتاق کودک را از پلی پروپیلن تولید می کنید که موادی است که هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و با پوست بدن انسان حداکثر سازگاری را دارد. فرش اتاق کودک باید ضخامت مناسبی داشته باشد. کودکان مدام در حال بازی کردن هستند و احتمال زمین خوردنشان بسیار زیاد است ، فرش باید به گونه ای باشد که در صورت افتادن کودک از آسیب دیدن بدن وی جلوگیری کند.

شست و شو

فرش اتاق کودکان بیشتر در معرض کثیف شدن است و باید زود به زود شسته شود، بهتر است الیافی را انتخاب کنیم که به راحتی تمیز می شود. باید برای اتاق کودکان فرش هایی با الیاف کوتاه انتخاب کنیم، فرش هایی که الیاف بلند تری دارند گرد و خاک بیشتری در خود نگه می دارند و تمیز کردن آن ها سخت تر است. فرش اتاق کودک خیلی زود به زود لک می شود بهتر است فرش از الیافی باشد که لکه از روی آن به آسانی پاک می شود.

طراحی فرش اتاق کودک

این روز ها فرش های اتاق کودک در طرح های مختلفی تولید شده و در بازار یافت می شود. طرح های عروسکی ، طرح های ماشینی و نقش خیابان ها ، شخصیت های کارتونی و .... تولید شده و در بازار یافت می شود. فرش ها با طرح خیابان های شهر برای کودکان بسیار جذاب است ، معمولا آن ها با ماشین های اسباب بازی روی خیابان های فرش به صورت خیالی رانندگی می کنند و ساعت ها سرگرم می شوند. پیشنهاد میکنم قالیچه ایکیا با طرح خیابان را روی سایت مشاهده کنید.

تفاوت فرش اتاق کودک با فرش معمولی

فرش های معمولی نسبت به فرش اتاق کودک در ابعاد بزرگتری تولید می شوند. فرش اتاق کودکان معمولا در ابعاد کوچک تری تولید و به بازار ارائه می شوند. در طراحی فرش های معمولی از رنگ های قرمز لاکی، کرمی و رنگ های تیره و .... استفاده شده است. در فرش ها از طرح های سنتی ایرانی استفاده می شود، که بسیار چشم نواز و قشنگ هستند; اما فرش اتاق کودکان در طرح های شاد و کودکانه تولید می شوند. در طراحی فرش اتاق کودکان به طور معمول از رنگ های روشن استفاده شده و حس طراوت و شادابی را منتقل می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله دریافتیم که انتخاب فرش اتاق کودک بسیار با اهمیت است، چرا که :

  1. طرح و رنگ فرش در روحیه ی کودک تاثیر مستقیم دارد.
  2. الیاف فرش باید از مواد با کیفیت باشد تا از بروز حساسیت جلوگیری کند.
  3. فرش به راحتی باید قابل تمیز شدن باشد.
  4. طرح و نقش فرش اتاق کودک باید برای فرزند شما جذاب باشد.
  5. فرش باید پرز و خواب خوبی داشته باشد چون کودکان بسیار پر جنب و جوش هستند و در صورت زمین خوردن از بدن کودک محافظت کند.

سپاس از شما که تا انتها با ما همراه بودید. در صورت وجود هر گونه سوال با ایرانتک 24 در تماس باشید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من