ایلان ماسک انتظار دارد که استارت‌آپ مغزی Neuralink اولین آزمایش انسانی را در سال جاری آغاز کند!

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/3/28
339

ایلان ماسک انتظار دارد که استارت‌آپ مغزی Neuralink اولین آزمایش انسانی را در سال جاری آغاز کند!
Neuralink ماه گذشته مجوز FDA ایالات متحده را برای اولین آزمایش بالینی در انسان دریافت کرد که نقطه عطفی برای این استارتاپ بود.

 

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، انتظار دارد که استارت‌آپ تراشه‌های مغزی خود Neuralink اولین آزمایش انسانی خود را در سال جاری آغاز کند، او روز جمعه در فرانسه گفت.

ماسک، یکی از بنیان‌گذاران این رویداد، در سخنرانی در رویداد VivaTech در پاریس گفت که Neuralink قصد دارد یک بیمار تتراپلژیک یا پاراپلژیک را طی یک پخش اینترنتی تحت نظارت رویترز کاشت کند. ماسک که همچنین مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توییتر و توئیتر است، گفت: در حالی که ماسک مشخص نکرد که شرکتش چند بیمار یا برای چه مدت کاشت می‌کند، به نظر می‌رسد اولین مورد اواخر امسال رخ خواهد داد. شرکت پرتاب موشک اسپیس ایکس

ماه گذشته، Neuralink گفت که مجوز اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای اولین آزمایش بالینی خود دریافت کرده است، یک نقطه عطف حیاتی برای این استارت‌آپ زیرا با تحقیقات ایالات متحده در مورد مدیریت آزمایش‌های حیوانی مواجه است. FDA در بیانیه قبلی به رویترز اذعان کرد که آژانس Neuralink را برای استفاده از ایمپلنت مغزی و ربات جراحی خود برای آزمایشات مجاز دانسته است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

پیشتر به رویترز گفته شد، اگر Neuralink ثابت کند که دستگاه خود برای انسان ایمن است، هنوز چندین سال، احتمالاً بیش از یک دهه، طول می کشد تا مجوز استفاده تجاری ایمن شود. این شرکت همچنین در رقابت با سایر شرکت های نوروتکنولوژی است که قبلاً دستگاه های خود را در افراد کاشته اند.

با این حال، ماسک پیش از این، جدول زمانی اعلامیه های عمومی خود در مورد Neuralink را از دست داده است. حداقل در چهار مورد از سال 2019، ماسک پیش‌بینی کرد که Neuralink به زودی آزمایش‌های انسانی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این شرکت که در سال 2016 تأسیس شد، ابتدا در اوایل سال 2022 از FDA درخواست مجوز کرد و آژانس با استناد به ده ها نگرانی ایمنی، درخواست را رد کرد. برخی از مسائل مربوط به باتری لیتیومی دستگاه، امکان مهاجرت سیم های ایمپلنت به داخل مغز و چالش استخراج ایمن دستگاه بدون آسیب رساندن به بافت مغز است.

Neuralink همچنین به دنبال گزارش های رویترز در مورد آزمایش های حیوانی خود با نظارت فدرال مواجه است.

سال گذشته، کارمندان Neuralink به رویترز گفتند که این شرکت با عجله و انجام عمل‌های جراحی روی میمون‌ها، خوک‌ها و گوسفندها، منجر به مرگ حیوانات بیش از حد لازم شد، زیرا ماسک کارکنان را برای دریافت مجوز FDA تحت فشار قرار داد. این منابع گفتند که آزمایش‌های حیوانی داده‌هایی را برای پشتیبانی از برنامه شرکت برای آزمایش‌های انسانی تولید کرد.

در یک نمونه در سال 2021، این شرکت از هر 60 خوک، 25 خوک را با دستگاه هایی با اندازه اشتباه کاشت. همه خوک‌ها متعاقباً کشته شدند - خطایی که کارمندان گفتند می‌توان به راحتی با آمادگی بیشتر از آن جلوگیری کرد.

در ماه مه، پس از گزارش رویترز در مورد درگیری های مالی احتمالی در هیئت مدیره، قانونگذاران ایالات متحده در ماه مه از قانونگذاران خواستند تا بررسی کنند که آیا ترکیب پنل Neuralink که بر آزمایش های حیوانی نظارت می کند، به آزمایش های نادرست و عجولانه کمک می کند یا خیر.

وزارت حمل و نقل به طور جداگانه بررسی می کند که آیا Neuralink به طور غیرقانونی پاتوژن های خطرناک را بر روی تراشه های برداشته شده از مغز میمون ها بدون اقدامات مهار مناسب حمل کرده است یا خیر. سخنگوی آژانس روز جمعه گفت که تحقیقات ادامه دارد.

Neuralink همچنین توسط دفتر بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده به دلیل نقض احتمالی رفاه حیوانات تحت بررسی قرار گرفته است. این کاوشگر نظارت وزارت کشاورزی آمریکا بر Neuralink را بررسی کرده است. یک سخنگوی آژانس بلافاصله به یک درخواست نظر پاسخ نداد.

در همین حال، ارزش شرکت در ماه های اخیر افزایش یافته است. رویترز گزارش داد که ارزش این استارت آپ در دور جمع آوری سرمایه خصوصی دو سال پیش نزدیک به 2 میلیارد دلار (تقریبا 16382 کرور روپیه) بود و اکنون ارزش آن بر اساس معاملات سهام خصوصی حدود 5 میلیارد دلار (تقریبا 40955 کرور) است. ماه کارمندان Neuralink که در هیئت مدیره حیوانات این شرکت که تحت نظارت فدرال برای درگیری های مالی احتمالی قرار گرفته است، از توسعه سریع ایمپلنت بهره مند شدند. به گزارش رویترز، سهام Neuralink که برخی از کارکنان آن را در اختیار دارند، بر اساس معاملات ثانویه، تنها طی دو سال حدود 150 درصد از ارزش خود افزایش یافته است.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من