آیفون صفحه نمایش میکرو ال ای دی استفاده می کند! اپل واچ اولترا اولین گجتی است که آن را دریافت می کند.

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/2/23
237

آیفون صفحه نمایش میکرو ال ای دی استفاده می کند! اپل واچ اولترا اولین گجتی است که آن را دریافت می کند.

تحقیقات و توسعه مداوم اپل در فناوری نمایشگر ظاهراً سامسونگ دیسپلی و ال‌جی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شایعه شده است که اپل به زودی پنل های microLED را برای کل مجموعه محصولات خود به کار می گیرد. طبق گزارش ها، غول فناوری مستقر در کوپرتینو در اواخر سال آینده یا اوایل سال 2025 با عرضه نسل دوم اپل واچ اولترا، انتقال از دیود ساطع کننده نور ارگانیک به فناوری نمایشگر دیود ساطع نور میکرو را آغاز خواهد کرد. نمایشگر MicroLED مزایای متعددی نسبت به پنل های OLED دارد. روشنایی بالاتر و نسبت کنتراست افزایش یافته را ارائه می دهد در حالی که مصرف انرژی کمتری را تضمین می کند. همچنین انتظار می‌رود که سری آیفون و به دنبال آن آی‌پدها در آینده از OLED به میکرو LED تغییر کنند.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، انتقال اپل به پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی از فناوری نمایشگر OLED با عرضه نسل دوم اپل واچ اولترا تا پایان سال 2024 یا اوایل سال 2025 آغاز خواهد شد. پس از ارزیابی عملکرد فناوری میکرو ال‌ای‌دی در عمل، طبق گزارش‌ها، این شرکت در عمل این کار را انجام خواهد داد. مدل‌های آیفون با صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی و سپس آی‌پد عرضه می‌شود.

این گزارش به نقل از موسسه تحقیقاتی دولتی کره جنوبی، ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات (IITP)، بیان می‌کند که تحقیق و توسعه مداوم اپل در فناوری صفحه‌نمایش بر سامسونگ دیسپلی و ال‌جی تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، اپل در نظر دارد تا از اواخر سال آینده از نمایشگرهای microLED داخلی خود در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند تا اتکای خود را به شرکای دیگر مانند سامسونگ الکترونیک و ال‌جی کاهش دهد. این امر حرکت آن را به سمت استفاده از قطعات اختصاصی خود در محصولات اپل بدون وابستگی به قطعات تامین‌کنندگان خارجی تسریع می‌کند. با این حال، سازنده آیفون ممکن است مدتی طول بکشد تا فناوری صفحه نمایش خود را به طور کامل تجاری کند.

صفحه نمایش microLED می تواند روشنایی رنگ، وضوح بالا، کنتراست رنگ و زاویه دید را بهبود بخشد. همچنین مصرف برق را کاهش می دهد. مارک گورمن، گزارشگر بلومبرگ، پیشتر در خبرنامه خود ادعا کرد که اپل ممکن است یک دهه تمام طول بکشد تا نمایشگر برتر را روی سری آیفون، آی پد و مک خود نصب کند.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من