پروژه ایکیا برای رسیدگی به تخریب جنگل ها

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/4/11
153

WWF و IKEA دو پروژه را برای رسیدگی به تخریب جنگل ها در کلمبیا و برزیل آغاز کرده اند

WWF و Inter IKEA همکاری 20 ساله خود را برای پروژه های جدید در کلمبیا و برزیل تمدید کردند. هدف این پروژه ها حفاظت از تنوع زیستی، مناظر و در عین حال توانمندسازی جوامع محلی و جلوگیری از تلفات نگران کننده جنگل ها است.

 هدف پروژه جدید آغاز شده در برزیل

در برزیل، یک پروژه جدید بر رسیدگی به ضررهای زیست محیطی در بیوم جنگل اقیانوس اطلس، بیوم سرادو و حوضه رودخانه تاپاژوس در آمازون تمرکز دارد. هدف این ابتکار توقف تبدیل جنگل های طبیعی به مزارع از طریق فعالیت های حفاظت از چشم انداز و بازیابی است. همراه با سازمان های محلی، یک مرکز جنگلی در شمال اسپریتو سانتو در حال توسعه است. در سرادو و آمازون، مشارکت با مردم بومی و جوامع محلی با هدف ایجاد شبکه‌های تجاری و حمایت از زنجیره‌های ارزش با تمرکز بر تنوع زیستی و توزیع برابر است. این شامل ایجاد درآمد پایدار، بهبود کیفیت زندگی، و کاهش جنگل زدایی و تخریب خاک است.

در کلمبیا، WWF و Inter IKEA با مردم بومی و جوامع محلی برای بازسازی و حفاظت از جنگل‌ها در مناطق Antioquia، Santander و Cauca همکاری می‌کنند. هدف این ابتکار با ترویج مدیریت مسئولانه جنگل، افزایش دانش و ایجاد روش‌های کار پایدار هم در مزارع و هم در جنگل‌های طبیعی است.

استراتژی کلیدی این پروژه

تقویت مدیریت جنگل های جامعه و پیوند با سکوهای چوبی قانونی است. گسترش مناطق جنگلی با مدیریت مسئولانه و توانمندسازی جوامع و مالکان خرد برای همه پروژه‌هایی که با مشارکت WWF راه‌اندازی می‌شوند ضروری است. فاز فعلی این پروژه ها در برزیل و کلمبیا از سال 2023 تا 2025 اجرا خواهد شد. هدف این است که قراردادهای بلندمدت با شرکای محلی برای ادامه پروژه ها پس از سال 2025 تضمین شود. شراکت WWF-IKEA به حفاظت از منابع طبیعی، تغییر شیوه های تجاری و سود رساندن به مردم و کره زمین اختصاص دارد. این تلاش مشترک بر جنگل‌ها، پنبه، آب شیرین و آب و هوا متمرکز است و شیوه‌های تجاری پایدار از نظر زیست محیطی را تقویت می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد مشارکت در اینجا موجود است.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من