معرفی نسل جدید چیپ اسنپدراگون 7C کوالکام برای لپ تاپ ها و کروم بوک ها

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/3/17
541

 اواخر ۲۰۱۹ بود شرکت کوالکام از چیپ‌های اسنپدراگون ۸c و ۷c برای لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و همچنین کروم‌بوک‌ها رونمایی کرد. حالا شاهد معرفی نسل جدید چیپ اسنپدراگون ۷c با حداکثر فرکانس ۲.۵۵ گیگاهرتز هستیم. 

نسل جدید چیپ اسنپدراگون ۷c از هسته‌های Kyro بهره می برد که طبق ادعای کوالکام، تا ۱۰ درصد نسبتا به پلتفرم‌های رقیب سریعتر است. به نظر می‌رسد کوالکام برای چنین مقایسه‌ای پردازنده‌های Gemini Lake اینتل را مدنظر داشته. علاوه بر این، کوالکام مدعی شده که ۷c Gen 2 در مقایسه با رقبا، تا دو برابر شارژدهی بیشتری برای دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد.

اگرچه با CPU سریعتری روبه‌رو هستیم، اما در حالت کلی تفاوت چندانی با تراشه‌ای که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، ندارد. این چیپ از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۸ و مودم LTE اسنپدراگون X15 بهره می‌برد که از نظر تئوری، حداکثر سرعت دانلود ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران به همراه دارد.

نسل جدید اسنپدراگون ۷c مانند مدل قبلی‌اش، برای مشتریانی که بودجه کمی دارند یا مایلند هزینه کمی را متحمل شوند  طراحی شده است و طبق گفته کوالکام، اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به آن در تابستان پیش رو از راه می‌رسند و نخستین مدل‌ها هم تولید شرکت لنوو خواهند بود.کوالکام در کنار معرفی این چیپ، از ساخت کیت توسعه‌دهنده اسنپدراگون برای ویندوز ۱۰ با کمک مایکروسافت خبر داد. این کیت می‌تواند یکی از بزرگترین مشکلات پلتفرم آرم برای ویندوز یعنی کیفیت و سرعت پایین اپ‌ها را برطرف کند.

اگرچه کوالکام اطلاعاتی درباره این کیت منتشر نکرده است اما قصد دارد جزییات بیشتری از آن را در کنفرانس بیلد مایکروسافت به اشتراک می گذارد. این دستگاه طراحی شبیه به مک مینی با چیپ A12Z دارد که توسعه دهندگان می توانند از آن برای بهیته سازی اپ ها جهت اجرا در چیپ M1 استفاده کنند.طبق تصویر، کیت کوالکام از پورت USB-A، درگاه کارت حافظه و احتمالا درگاه سیم‌کارت بهره می‌برد. احتمالا این کیت همراه با محصولات مجهز به نسل جدید چیپ اسنپدراگون ۷c از راه می‌رسند.

 

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من