چگونه ایکیا به آلودگی هوا کمک می کند؟

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/1/20
55

IKEA برای کاهش انتشار کربن در یکی از طولانی‌ترین مسافت‌های ریلی بدون توقف اروپا همکاری می‌کند!

برای اولین بار، IKEA با یکی دیگر از خریداران حمل و نقل همکاری می کند تا محصولات اثاثیه منزل را بدون توقف در یکی از طولانی ترین مسافت های راه آهن اروپا - حدود 2000 کیلومتر - تحویل دهد. بدین ترتیب IKEA موقعیت خود را به عنوان یک خریدار حمل و نقل چندوجهی تقویت می کند، استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش می دهد و ردپای کربن خود را کاهش می دهد.

ابتکار کلیدی ایکیا !

IKEA  دو میلیون محموله در سال حمل می کند . یکی از اولویت های اصلی کاهش انتشار کربن از هر حمل و نقل محصول تا سال 2030 در مقایسه با سال 2017 به طور متوسط ​​70 درصد است. یک ابتکار کلیدی برای تحقق این هدف، تغییر حمل و نقل از جاده به راه آهن، است.با همکاری نزدیک با ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل KLOG، ارائه‌دهنده خدمات لجستیک برای IKEA نتایج تخمینی استفاده از قطار بلوکی و راه‌حل‌های چندوجهی به جای حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش 4500 کامیون و کاهش انتشار CO2 به میزان 5100 تن در سال است!!!!

Dariusz Mroczek، مدیر حمل و نقل منطقه ای، عملیات زنجیره تامین IKEA، می گوید:

"تنها با همکاری با شرکای خود می توانیم صنعت حمل و نقل را متحول کنیم و سهم بین وجهی را در شبکه راه آهن اروپا افزایش دهیم." و Inditex حجم زیادی دارد که از اسپانیا به لهستان می رود، در نتیجه توانایی پر کردن قطار در هر دو جهت برای کاهش انتشار کربن ضروری است.

پروژه مشترک برای کربن زدایی حمل و نقل کامیون‌هایی که با قطار بلوکی جایگزین شده‌اند، هنوز برای مسافت‌های کوتاه‌تر، از تامین‌کنندگان IKEA تا پایانه قطار و از پایانه قطار تا فروشگاه‌ها یا مراکز توزیع IKEA در اسپانیا مورد نیاز هستند. این فرصت‌های جدیدی را برای رانندگان کامیون ایجاد می‌کند، تا تعادل بین کار و زندگی، کاهش آلودگی هوا و تراکم ترافیک کمتر را تجربه کنند. این پروژه مشترک با IKEA نمونه خوبی از چگونگی درک تعهد به کاهش اثرات زیست محیطی خود، تقویت راه حل های مشترک با شرکای مناسب برای افزایش دامنه به دست آمده است.

آبل لوپز سرناداس، رئیس بخش واردات، صادرات و حمل‌ونقل ایندیتکس می‌گوید:

این توسعه خاص لجستیک داخلی ما را قادر می‌سازد تا به سمت هدف کربن‌زدایی حرکت کنیم و در عین حال چابکی و انعطاف‌پذیری را که مدل کسب‌وکار ما را مشخص می‌کند، حفظ کنیم. * بین وجهی به این معنی است که طولانی ترین قسمت از مسافت حمل و نقل از طریق راه آهن، آبراه های داخلی یا دریای کوتاه انجام می شود و مسافت های کوتاه تر، اولین و  یا آخرین پاهای حمل و نقل، از طریق جاده انجام می شود. * قطار بلوکی قطاری است که کالاها را به صورت یک واحد از مقصد شروع به مقصد بدون توقف حمل می کند.  *

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من