چگونه ایکیا محصول ایمن تولید می کند!!!؟

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1402/2/28
301

ایکیا می خواهد برای بسیاری از مردم زندگی روزمره بهتری در خانه ایجاد کند  و زندگی ایمن تر، زندگی بهتر است. کل کسب و کار این برند، از طراحان و تامین کنندگان گرفته تا همکاران در فروشگاه ها، در جهت ایجاد زندگی ایمن تر در خانه برای مشتریان کار می کند.

محصولات ایکیا به روشی بسیار دقیق آزمایش و تأیید می شوند. می‌توانید اطمینان داشته باشید که هر محصول قبل از راه‌اندازی، با قوانین و استانداردهای مربوطه در بازاری که در آن فروخته می‌شود، مطابقت دارد  به علاوه با الزامات خود ایکیا، که اغلب سخت‌تر از مواردی است که توسط مقامات تعیین می‌شود. ایمنی در فرآیند توسعه محصول ایکیا کلیدی است .

کجا باید احساس امنیت کنید، اگر در خانه خودتان این احساس را نکنید؟

به همین دلیل است که ایمنی در هسته هر مرحله از توسعه محصول ایکیا قرار دارد . از ایده محصول، از طریق فرآیند طراحی و توسعه تا محصول نهایی که به مشتریان خود ارائه می دهند. طراحان، توسعه دهندگان محصول و مهندسان نحوه استفاده و سوء استفاده از یک محصول را در نظر می گیرند و بر این اساس آن را آزمایش می کنند.هدف این است که محصولات عالی و ایمن برای مشتریان بسازند.


Marie Wendel-Svensson،متخصص قوانین و استانداردهای IKEA می گوید: ما متخصصان زندگی در خانه هستیم ایکیا 75 سال تجربه در زندگی روزمره در خانه دارد. ما زندگی در خانه را می شناسیم. این بدان معناست که ما همچنین چیزهای زیادی در مورد خطرات رایج در خانه می دانیم که منجر به نوآوری ها و روش های کاری شده است که به مشتریان ما کمک می کند زندگی ایمن تری در خانه ایجاد کنند. در IKEA، ارزیابی ریسک ایمنی محصول بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول است. ما مطمئن می شویم که هر محصول به خودی خود ایمن است و همچنین استفاده واقعی از محصولات را در نظر می گیریم. بازخورد مشتریان از سراسر جهان به طور مداوم جمع‌آوری می‌شود تا بدانیم مردم چگونه از محصولات ما استفاده و تجربه می‌کنند. همه این بینش ها در نظر گرفته می شوند تا محدوده محصولات ما در طول زمان بهبود یابد.


یکی از این نمونه ها پرده های پنجره بدون سیم است. وقتی خطرات ایمنی بالقوه را درک کردیم، ارائه آنها را متوقف کردیم. امروزه همه پرده های ایکیا بدون سیم هستند. این نمونه ای از چگونگی از بین بردن خطرات غیر ضروری در خانه از طریق آزمایش و توسعه مداوم محصولاتمان است.

ایمنی محصولات کودک اولویت اصلی است. یک کودک نوپا از چند راه می تواند از اسباب بازی استفاده کند...؟ وظیفه ما یافتن پاسخ این سوال، بارها و بارها است. درک و پیش بینی تعامل بین محصول و کاربر ,بخش بسیار مهمی از فرآیند توسعه محصول است. محصولات کودکان IKEA به گونه ای طراحی شده اند که بدون در نظر گرفتن سطح قیمت، ایمن باشند.

هنگام آزمایش محصولات خود، استفاده مورد نظر و ناخواسته را برای شناسایی و به حداقل رساندن خطرات احتمالی ایمنی در نظر می گیرند، بنابراین استفاده از آنها برای شما و خانواده شما ایمن است.چگونه بفهمیم یک محصول ایمن است. ایکیا ایمنی، کیفیت و اثرات زیست محیطی را در طیف گسترده ای از زمینه ها، مانند مواد شیمیایی، آتش سوزی، سطوح، خوردگی، روشنایی و الکترونیک، عملکرد و دوام، شستشو و مونتاژ ارزیابی می کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

ایمنی شیمیایی

ایکیا سخت کار می کند تا مطمئن شود محصولاتش فاقد مواد شیمیایی هستند که می توانند برای افراد یا محیط زیست مضر باشند، و به طور فعال مواد شیمیایی مضر را حذف می کنند, اغلب قبل از قانون. هنگام خرید ملحفه  برای استفاده در تماس با پوست , یا اسباب‌بازی‌هایی که بچه‌ها با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانید اطمینان داشته باشید که حاوی مواد شیمیایی مضر برای شما یا فرزندانتان نیستند. به عنوان مثال، ملحفه های ایکیا حاوی مواد رنگزی سمی یا حساسیت زا، حلال های سمی، فرمالدئید یا APEO نیستند.

ایمنی پایداری

صرف نظر از طراحی و ساخت، برای جلوگیری از واژگونی کمد یا کمد، آنها باید به درستی به دیوار با مهارهای موجود متصل شوند. برای اینکه مشتریان بتوانند زندگی ایمن تری در خانه ایجاد کنند، همه مبلمان نگهداری IKEA در ارتفاع معینی دارای محافظ ضد واژگونی هستند.

سوراخ ها، شکاف ها و منافذ ایمنی 

ایکیا الزامات سخت گیرانه ای در مورد اجزا و محصولات نهایی دارد تا مطمئن شود که همه سوراخ ها، شکاف ها و منافذ تا حد لازم ایمن هستند. یکی از انواع محصولات که در آن بسیار مهم است، تخت های دو طبقه است. شکاف‌های حفاظ ریل باید به اندازه‌ای کوچک باشند که به‌طور تصادفی از میان آن‌ها نیفتند، اما همچنین به اندازه‌ای بزرگ باشند که در هنگام خواب خطر گیر کردن انگشت یا بازو را نداشته باشید.

ایمنی قطعات کوچک

در حال حاضر در مرحله توسعه، ایکیا مطمئن می شود که اسباب بازی ها برای کودکان سه ساله و کمتر حاوی قطعات کوچک و قابل دسترس نیست که می توان آنها را بلع یا استنشاق کرد. همه همکارانی که محصولات کودکان را توسعه می دهند، آموزش هایی را در مورد نیازها و رشد کودکان دریافت می کنند تا مطمئن شوند که محصولات در تمام مراحل زندگی کودک ایمن هستند و از رشد کودکان حمایت می کنند.

ایمنی برش و فشار

قطعات مبلمان که هنگام باز یا بستن آنها حرکات قیچی مانند ایجاد می کنند همیشه یک خطر هستند. به ویژه برای کودکان، زیرا می توانند به آسیب های جدی اندام منجر شوند. به همین دلیل است که IKEA الزاماتی برای قیچی و فشار، به عنوان مثال برای صندلی های تاشو دارد. اجزاء باید تا حد معینی از هم جدا شوند تا کودکی که با انگشت گیر می کند بتواند با کبودی فرار کند، نه با انگشت شکسته.

ایمنی الکتریکی

IKEA یکی از رهبران صنعت در انقلاب LED بوده است. تغییر محدوده روشنایی خانه به فناوری LED مزایای مهمی را برای مشتریان و محیط زیست به همراه داشته است. اما آیا می دانستید که فناوری LED با شدت نور بالقوه بالا می تواند به پوست و چشم آسیب برساند؟ به همین دلیل است که IKEA تمام محصولات LED را برای مطابقت با سخت‌ترین استانداردهای ایمنی آزمایش می‌کند و مطمئن می‌شود که استفاده از آنها ایمن است.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من