هوش مصنوعی متا می تواند متن را به ویدیو تبدیل کند

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1401/10/17
442

طبق گزارشی که ایسنا ارائه داده و به نقل از دیلی میل، شرکت "متا"(Meta) همان فیسبوک سابق، نوع جدیدی از هوش مصنوعی تولیدکننده هنر را معرفی کرده است که می‌تواند از پیام‌های متنی، ویدئو بسازد و نتایج چشمگیری را ارائه دهد. این سیستم هوش مصنوعی "Make-A-Video"، نام دارد از تصاویر موجود همراه با شرح آنها برای آشنایی با جهان و نحوه توصیف تصاویر استفاده می‌کند و ویدئوهای بدون برچسب را برای تعیین چگونگی حرکت جهان به کار می‌برد. ویدئوهای به دست آمده، نتایجی از سوررئال و ترسناک گرفته تا قانع‌کننده را در بر می‌گیرند.

هنوز از طرف شرکت متا رسما اعلام نشده است که این سیستم چه زمانی در دسترس عموم قرار می گیرد و اینکه چه محدودیتهایی برای استفاده کنندگان وجود دارد اما طبق اطلاعاتی که در دست است یک فرم ثبت نام وجود دارد که افراد در صورت تمایل می‌توانند با تکمیل کردن آن، Make-A-Video  را در آینده آزمایش کنند. البته ناگفته نماند که پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای درخواستی، ممکن است انواع معضلات اخلاقی را ایجاد کند. از طرفی ، احتمال دروغگویی و ارائه اطلاعات نادرست نیز وجود دارد. اما ظاهرا متا برای جلوگیری از این معضل راه حلی دارد آن هم اینکه همه محتوای تولیدشده توسط این سیستم جدید، حاوی یک واترمارک است که به بینندگان کمک می‌کند تا مطمئن شوند که ویدئو با هوش مصنوعی تولید شده و ویدئوی ضبط شده نیست.

فعلا سیستم Make-A-Video در حال بررسی آزمایشات مختلف است و در صورت اطمینان و قطعی شدن به مرحله انتشار می رسد.محققان در مقاله‌ای درباره این سیستم توضیح دادند: در همه جنبه‌ها،  Make-A-Video با وضوح مکانی و زمانی، وفاداری به متن و کیفیت، پیشرفته‌ترین هنر را در تبدیل متن به ویدئو نشان می‌دهد که با معیارهای کمی و کیفی تعیین می‌شود.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من