متا هوش مصنوعی جدیدی را برای ایجاد موسیقی و صدا معرفی کرد .

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/5/12
223

Meta Platforms روز چهارشنبه ابزار AI منبع باز خود را به نام AudioCraft معرفی کرد که به کاربران کمک می کند تا موسیقی و صدا را بر اساس پیام های متنی ایجاد کنند.

متا گفت که ابزار هوش مصنوعی با سه مدل AudioGen، EnCodec و MusicGen همراه است و برای موسیقی، صدا، فشرده سازی و تولید کار می کند. MusicGen با استفاده از موسیقی متعلق به شرکت و دارای مجوز خاص آموزش داده شده است. هنرمندان و کارشناسان صنعت نگرانی‌هایی را در مورد نقض حق نسخه‌برداری مطرح کرده‌اند، زیرا نرم‌افزار یادگیری ماشین با شناسایی و تکرار الگوهای داده‌های خراش‌شده از وب کار می‌کند.

طبق پست وبلاگ این شرکت، MusicGen موسیقی را از پیام های متنی تولید می کند، در حالی که AudioGen صدا را از پیام های متنی تولید می کند. متا همچنین نسخه بهبود یافته رمزگشای EnCodec ما را منتشر کرده است. این به تولید موسیقی با کیفیت بالاتر با مصنوعات کمتر کمک می کند. مدل های از پیش آموزش دیده AudioGen که توسط این شرکت اعلام شده است، به کاربران امکان می دهد صداهای محیطی و جلوه های صوتی تولید کنند. این مدل به تولید صداهایی مانند پارس سگ یا آژیر وسایل نقلیه کمک می کند.این مدل‌ها برای دسترسی محققان و متخصصان برای آموزش مدل‌های خود با مجموعه داده‌های خودشان در دسترس خواهد بود. این شرکت ادعا می کند که این مدل ها قادر به تولید صدای باکیفیت با ثبات طولانی مدت هستند. آنها در سالهای گذشته در Meta توسعه یافته اند.این شرکت گفت که مدل‌های AudioCraft به عنوان ابزاری برای نوازندگان و طراحان صدا در آینده عمل خواهند کرد. این شرکت همچنین در حال تلاش برای بهبود مدل های فعلی و اضافه کردن بداهه ها بر اساس بازخورد کاربران است.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من