برنامه Parallels ویندوز 11 را به کامپیوترهای مک می آورد

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/5/17
636

شاید برای شما هم خیلی جالب باشد که کامپیوترهای مک دارای پردازنده‌ی M1 می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر اینتل را با استفاده از شبیه‌ساز تا 2 روز اجرا کنند؛ اما کاربران این کامپیوتر‌ها که برای برخی از نرم‌افزارهای خاص به ویندوز احتیاج دارند، دیگر قادر به اجرای آن به‌صورت بوت کمپ (Boot Camp) نیستند. از طرفی، جدیدترین دستاورد ردموندی‌‌ها در حوزه نرم‌افزار، یعنی ویندوز ۱۱ نیز برای اجرا به تراشه‌ای به نام TPM احتیاج دارد و این پیش‌نیاز منجر می‌شود که حتی کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌ی اینتل در  اجرای ویندوز ۱۱ ناتوتن باشند. حال شرکت نرم‌افزاری Parallels ب خبری خوش اعلام کرده است که نرم‌افزار شبیه‌ساز این شرکت به‌زودی باعث می شود مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 و اینتل بتوانند به صورت مجازی ویندوز 11 را به اجرا درآورند.


به گزارش MacRumors، مهندسان پاراللز، ارائه‌دهنده نرم‌افزار محبوب شبیه‌ساز ویندوز در مک اواس، تأیید کرده‌اند که در حال کار روی بهینه‌سازی ویندوز ۱۱ برای اجرا در کامپیوترهای مک هستند. به‌تازگی مایکروسافت از ویندوز ۱۱ به‌عنوان به‌روزرسانی عمده سیستم‌‌عامل خود رونمایی کرده است. این نسخه از زبان طراحی جدید بهره می‌گیرد و قادر به اجرای برنامه‌های شبیه‌سازی‌شده اندروید است؛ اما بسیاری از کامپیوترها نمی‌توانند ویندوز ۱۱ را بارگیری کنند. درواقع ویندوز ۱۱ به‌طور رسمی توسط هیچ‌یک از کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل پشتیبانی نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد استفاده از ماشین‌ مجازی تنها راه تجربه این سیستم‌ عامل در کامپیوترهای مک خواهد بود.


طبق ادعای این گزارش هدف پاراللز این است که به محض ارائه‌ی تمامی ویژگی‌های ویندوز ۱۱، این سیستم‌عامل مایکروسافت را به‌صورت موشکافانه و دقیق مورد بررسی قرار بدهد و در نهایت، تجربه‌ی کامل آن را در اختیار کاربران مک قرار دهد. به گفته نیک دوبروولسکی، مدیر ارشد تیم مهندسی پاراللز،از آنجا که ویندوز ۱۱ به‌تازگی رونمایی شده است، تیم مهندسی این ماشین مجازی منتظر نسخه رسمی Windows 11 Insider Preview هستند تا مطالعه تغییرات سیستم‌عامل جدید را برای ارائه سازگاری کامل در به‌روزرسانی‌های بعدی Parallels Desktop آغاز کنند. 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من