اینتل bridge چیست و چگونه باعث می شود برنامه های اندرویدی در ویندوز 11 اجرا شوند؟

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/5/31
626

بعد از انتشار خبر رونمایی از ویندوز 11 بسیاری افراد نگران این موضوع شدند که آیا ویندوز 11 قادر به اجرای برنامه های اندرویدی است یا خیر؟ مایکروسافت برای تحقق آن به آمازون و App Store نیاز دارد و این وضعیت ایده آل نیست، اما استفاده از برنامه های اندرویدی روی ویندوز 11 بسیار راحت است. دقیقاً به همین دلیل است که اپل این ویژگی را به دلیل اینکه مردم اپلیکیشن Your Phone در ویندوز 10 را دوست دارند، سرکوب می کند.

این ویژگی فراتر از نرم افزارهای معمولی است. Chromebook می تواند برنامه های اندروید را درون یک محیط اختصاصی اجرا کند حتی اگر پردازنده آن با آنچه در گوشی شما است، بسیار متفاوت باشد. با ویندوز 11، این وضعیت به همان شکل خواهد بود. تفاوت در این است که Chromebook به گوگل وابسته است و هنگام نصب برنامه از Google Play برنامه مناسب برای سخت افزار مناسب را ارائه می دهد، در حالی که مایکروسافت و آمازون هنوز تنظیماتی ندارند که این امکان را فراهم کند. این جایی است که اینتل با آنچه Intel Bridge Technology می نامد وارد می شود.

شاید با شنیدن نام Intel Bridge Technolog احساس کنید جزئی از سخت افزار می باشد در صورتی که اینگونه نیست. این ویژگی خوبی است زیرا این به این معناست که از آن فناوری می توان استفاده کرد حتی اگر کامپیوتر شما از تراشه اینتل برخوردار نباشد. Intel Bridge چیزی است که بعد از اجرای پست کامپایلر خوانده می شود و این نوعی جادو است که باعث می شود برنامه هایی که برای گوشی های دارای تراشه ARM ساخته شده اند، روی رایانه های شخصی با تراشه Intel یا AMD کار کنند.

حال برای اینکه با نحوه چگونگی کار کردن اینتل بریج آشنا شویم ابتدا باید با کامپایلر آشنا شویم 

یک کامپایلر هر آنچه را که از یک ساختار شناخته شده پیروی می کند، می گیرد. در واقع یک زبان برنامه نویسی مانند C ++ یا Java است و آن را به کد ماشینی تبدیل می کند که پردازنده می تواند آن را درک کند و از آن برای انجام دستورات استفاده کند. این کدها چه برنامه های اندرویدی باشند و چه برنامه های چند میلیون دلاری، شخصی که برنامه های رایانه ای را توسعه می دهد، این نرم افزار را می نویسد و سپس با استفاده از یک کامپایلر یا تدوینگر همه چیز را به بسته ای تبدیل می کند که کامپیوتر هدف درک می کند. این بسته ای است که ما روی دستگاه های محاسباتی خود نصب می کنیم.

انواع مختلفی از کامپایلر وجود دارد و در واقع برنامه های اندروید بهتر تعریف شده اند تا به جای "تدوین" با یک تدوینگر در لحظه استفاده شوند، اما نتیجه برای کاربر نهایی یکسان است، برنامه هایی که ساخته شده اند می تواند بر روی گوشی های ما نصب و استفاده شود. بدون تدوینگر، رایانه شما نمی داند با کدهای نوشته شده چه کاری انجام دهد. یک کار معمول برای یک توسعه دهنده برنامه اندروید استفاده از Android Studio برای نوشتن برنامه ها با استفاده از Java یا Kotlin و سپس استفاده از توابع داخلی Android Studio برای ساختن یک برنامه است. به محض خواست او، همه چیز بهم پیوسته و در Play Store بارگذاری می شود، جایی که من و شما می توانیم آن را نصب کنیم. این سیستم با نرم افزاری که جاوا را به چیزی تبدیل می کند که پردازنده گوشی می تواند آن را درک کند، کار می کند.


ویژگی post-compile (پس از تدوین) چیست؟

واضح است که یک مهندس و و یک طراح با اصطلاح post-compile کنار می آیند چون دقیقا این کلمه به معنای آنچه می گوید -کامپایلر (تدوین چیزی پس از تدوین آن) است. این اصطلاح به دلیل نداشتن کلمه بهتر کمی خوب و گیج کننده، اما واقعا هوشمندانه است.این تدوینگر در حال اجرا، کدی را که قبلاً تدوین شده است و آماده اجرا است، می گیرد و با هرگونه داده یا تغییر اضافی که در خروجی ایجاد شده است، آن را دوباره تدوین می کند. این کار پیچیده به نظر می رسد. یک کمک می کند این اصطلاح عجیب و غریب معنی بهتری پیدا کند. شما می توانید چیزی را که قبلاً تدوین شده است را دوباره تدوین کنید و این همان چیزی است که در اینجا اتفاق می افتد.

Intel Bridge یک تدوینگر در حال اجراست که کدهای برنامه اندرویدی را که برای Android Runtime آماده است را می گیرد و آنها را با همه موارد لازم بازسازی می کند تا در عوض بر روی سخت افزار رایانه ویندوز 11 اجرا شوند. مواردی که برای اجرای طبیعی برنامه اندروید در سخت افزار داخل رایانه ویندوز 11 مورد نیاز است توسط Intel Bridge تامین می شود. خروجی نهایی به این معنی است که برنامه های اندرویدی تا حد ممکن به یک برنامه بومی ویندوز 11 نزدیک می شوند بدون اینکه توسعه دهنده اصلی اصلاً تغییری ایجاد کند.یا به گفته اینتل: با فناوری Intel Bridge، رایانه همچنان بیشترین انتخاب و بهترین تجربه را برای گسترده ترین اکوسیستم برنامه ها ارائه می دهد. Intel Bridge Technology یک تدوینگر در حال اجرا است که برنامه ها را قادر می سازد به صورت طبیعی در دستگاه های مبتنی بر x86 اجرا شوند. Intel Bridge Technology یک سخت افزار نیست، بلکه نرم افزاری بسیار پیچیده است که عملکردهای اصلی برنامه اندرویدی را که به عملکردهای بومی موجود در ویندوز 11 نیاز دارد، متصل می کند. این تکنولوژی یک شبیه ساز یا یک ماشین مجازی نیست. این تکنولوژی شامل تغییرات واقعی در کدهای تدوین شده یک برنامه است تا آن را به چیزی تبدیل کند که شباهت زیادی به برنامه های دیگر ویندوز 11 دارد.


درک این قسمت آسان است، این به این معناست که هنگامی که می خواهید یک برنامه اندرویدی را روی  ویندوز 11 خود نصب کنید، دیگر مشکلات مشابه یک شبیه ساز وجود ندارد. مشکلات نرم افزاری، درایورهای سه بعدی ناسازگار و مشکلات وضوح و اجرا شدن شبیه سازها در پس زمینه همگی مشکلاتی هستند که شبیه سازها به وجود می آورند. شبیه سازها و ماشین های مجازی بسیار جذاب هستند، اما اجرای برنامه ها به طور طبیعی بسیار جذاب تر است.این به این معناست که برنامه های اندرویدی حتی در لپ تاپ های بسیار ارزان با ویندوز 11 نیز بهتر عمل خواهند کرد.Intel Bridge تمام مشکلات اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز 11 حل نمی کند، اما راهی عالی برای مقابله با موانع فنی اولیه است. این تکنولوژی بسیار متفاوت از راه حل های موجود مانند شبیه ساز BlueStacks است و حتی ممکن است به اندازه کافی راه حل خوبی برای جذب توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های خود برای فروشگاه برنامه آمازون باشد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من