با این اپلیکیشن می تونی آفسایدو به راحتی تشخیص بدی!

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1403/5/26
105

Genius Sports در مصاحبه‌ای اعلام کرده که فناوری تشخیص آفساید آن، فناوری آفساید نیمه‌کمکی ( SAOT ) نام دارد. فناوری SAOT می‌تواند رندرهای سه‌بعدی دقیقی از هر بازیکن ایجاد کند و این امر به داوران کمک می‌کند تا مشخص کنند که خط آفساید در کدام قسمت زمین قرار دارد و موقعیت تمام بازیکنان نسبت به آن چگونه می باشد.

انجام این کار به دوربین‌های 4K زیادی نیاز دارد که استقرار آن‌ها می‌تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد و به‌همین دلیل Genius Sports توضیح می‌دهد که برای کاهش هزینه‌های فناوری خود به گوشی‌های آیفون روی آورده است.

هدف این پروژه استفاده از 24 تا 28 آیفون ( که در واقع بیشتر Iphone 15 Pro ) است تا پوشش یکسانی از زمین و حاشیه آن فراهم شود؛ با این رویکرد، فناوری تشخیص آفساید Genius Sports بین 7000 تا 10000 نقطه داده دارد که با آن‌ها می‌تواند نوعی شبکه‌ مجازی سه‌بعدی از هر بازیکن داشته باشد. با وجود این میزان از نقطه داده، همچنین بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم‌های قبلی، مانند تداخل نور برطرف می‌شود؛ علاوه‌بر‌این گوشی‌های Iphone می‌توانند با نرخ‌فریم بسیار بالا فیلمبرداری کنند و Genius قصد دارد از فیلمبرداری با سرعت 100‌ فریم‌درثانیه استفاده کند، اما سرعت 200 فریم‌در‌‎ثانیه را نیز تست کرده.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من