گوشی های اندروید به قابلیت پایش ضربان قلب و نرخ تنفس با دوربین مجهز می شوند

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1399/11/19
502

در چند روز اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه، گوگل ویژگی جدیدی را به گوشیهای اندرویدی که به واسطه آن کاربران می توانند ضربان قلب و تنفس خود را پایش کنند. هر دو قابلیت با استفاده از دوربین و از طریق اپلیکیشن گوگل فیت امکان پذیر است. برای شمارش تعداد تنفس در هردقیقه، کاربر باید جلوی دوربین قرار بگیرد و با توجه به وضعیت تنفس، تعداد دفعات بالا و پایین رفتن قفسه سینه، تعداد نفس در هر دقیقه شمارش می شود توجه داشته باشید که سر و قفسه سینه به شکل درستی در مقابل دوربین قرار بگیرد. همچنین اگر کاربر انگشت خود را مقابل دوربین قرار دهد با توجه به بررسی تغییر رنگ جزئی انگشت دست در اثر حرکت خون و رگ ها می توان جریان قلب را نیز پایش کرد.در واقع ویژگی پایش ضربان قلب در گوشی پیکسل عملکردی مشابه همان چیزی دارد که سامسونگ در برخی گوشی‌های خود از جمله گلکسی S10 در اختیار کاربران قرار داده بود البته کره‌ای‌ها این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند بعدی از جمله گلکسی S10E و گلکسی S20 حذف کردند..

«جک پو» مدیر محصول بخش سلامت گوگل در کنفرانس مطبوعاتی می گوید بهتر است کاربران حداقل هفته ای یکبار ضربان قلب خود را اندازه گیری کنند با توجه به اینکه بعضی از کاربران امکان خرید گجت های پوشیذنی برایشان وجود ندارد با اضافه کردن چنین قابلیت هایی به گوشی های هوشمند دیگر نیازی به هزینه کردن برای خرید برخی گجت ها وجود نخواهد داشت.در حالی که داده های ضربان قلب با این روش، نسبت به داده های برخی گجت های پوشیدنی که می توانند در کل روز وضعیت کاربر را پایش کنند، جامع تر نیست اما می تواند ابزار مفیدی برای استفاده در منزل به کار رود.

گوگل تاکید کرده است که این ویژگی ها فقط برای پایش وضعیت سلامت به کار برده می شوند و قدرت تشخیص بیماری یا عارضه خاصی را ندارند.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من