دلایل عمده خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

نویسنده مطلب : سهیلا عباسی
1403/3/13
109

وجود ویروس یا بد افزار

اگر لپ تاپ شما پس از روشن شدن بلافاصله خاموش می‌شود، حتما پیشنهاد می‌کنیم کل سیستم را به طور کامل با یک آنتی ویروس خوب اسکن کرده و مطمئن شوید که لپ تاپ به ویروس آلوده نشده است. برای اطمینان از حذف شدن ویروس‌ها حتی می‌توانید یک بار ویندوز لپ تاپ را عوض کرده و مجدد از نو نصب کنید.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

زمانی که لپ تاپ شما به شکل ناگهانی خاموش می‌شود ممکن است به دلیل دمای بیش از حد باشد. در واقع هنگامی که دمای قطعات داخلی لپ تاپ از حدی بالاتر می‌رود، خود دستگاه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باعث خاموش شدن خودش می شود و برای  رفع این مورد بهترین گزینه  استفاده از کولپد می باشد.

ورود خاک به داخل فن

به مرور زمان و با گذشت مدتی از عمر لپ تاپ، گرد و خاک وارد آن شده و باعث می‌شود تا فن دیگر نتواند به خوبی عمل کند. زمانی که فن به درستی عمل نکند دقیقا مانند ماشین که جوش می‌آورد، لپ تاپ هم به شکل ناگهانی خاموش می‌شود. برای حل این مشکل پیچ‌های پشت لپ تاپ را باز کرده و با مسواک و سشوار (از فاصله دور و با باد سرد) فن‌ها را کاملا تمیز کنید. البته این در شرایطی است که لپ تاپ تان روشن شود در غیر اینصورت این روش کارساز نیست.

مشکل در بایوس و تنظیمات آن

بایوس بخشی نرم افزاری است که به محض روشن شدن لپ تاپ، تمام قطعات را چک کرده و سپس اجازه روشن شدن کامل را صادر می‌کند. اگر به هر دلیلی تنظیمات بایوس ایراد داشته باشد قطعا لپ تاپ با مشکل مواجه خواهد شد. برای ورود به بایوس لپ تاپ خود تنها کافیست پس از روشن شدن آن یکی از دکمه‌های F1، F2، Esc را فشار دهید. برای اطلاع دقیق از این دکمه می‌توانید مدل یا برند لپ تاپ خود را سرچ کنید. برای این کار به جای X برند لپ تاپ خود را جایگزاری کرده و در گوگل عبارت how to enter X bios را جستجو کنید. پس از وارد شدن به بایوس لپ تاپ خود، بسته به مدل آن در جستجوی گزینه‌ای با نام Default settings یا Setup Default یا Reset to Default یا موارد این‌چنینی باشید.

آپدیت نبودن درایورها، مشکل در سیستم عامل، مشکلات باتری و مشکل در بخش سخت افزاری از دیگر مواردی است که می تواند باعث خاموش شدن لپ تاپ شما شود.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من