شال مبل چیست ؟

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1403/1/4
79

شال مبل پارچه ای مستطیلی یا مربعی شکل است که به عنوان تزئینی یا گرم کردن استفاده می شود. شال مبل از شمال اروپا به فرهنگ کشور ما وارد شده است . در ابتدا شال مبل ها برای گرم کردن استفاده می شدند و به مرور زمان کاربرد آن ها تغییر کرد و به وسیله ای تزئینی تبدیل شد که تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. از این محصول همچنین در اتاق خواب و روی تخت استفاده می شود به این صورت که تا شده در قسمت پاینی تخت پهن می شود.

کاربرد شال مبل چیست ؟

رو انداز: در زمان هایی که روی مبل نشسته اید و احساس سرما می کنید می توانید از شال مبل به عنوان رو اندازه استفاده کنید و احساس گرما کنید.

پتو : این کالا به عنوان شال تخت هم استفاده می شود در زمان هایی که هوا مطلوب تر است می توانید از آن به عنوان پتو استفاده کرد.

تزئینی : شال مبل ها در دکوراسیون تاثیر به سزایی دارند می توانید آن را تا کنید و کنار مبل قرار دهید. به صورت کج روی تخت بیندازید و ... .

جنس شال مبل

شال های مبل از جنس های مختلفی تهیه و تولید می شوند که در ادامه نگاهی به آن ها می اندازیم.

پارچه ای : شال مبل از جنس های ساتن ، نخی ، کتان ، مخمل و ... تولید می شوند . این نوع شال مبل بیشتر مناسب فصل های تابستان و گرم است . شال مبل های پارچه ای برای پوشاندن روی مبل استفاده می شود ، همچنین از کثیف شدن مبل جلوگیری می کند .

بافتنی : شال مبل های بافتنی از کاموا ، پشم و ... تولید می شوند که گرمای زیادی دارد . فرض کنید در فصل زمستان جلو تلویزیون نشسته و برنامه ی مورد علاقه را تماشا می کنید شال مبل بافتنی کمک می کند بدن خود را گرم نگه دارید.

خزدار : شال مبل های خز دار از الیاف طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند که گرمای بیشتری دارند و برای فصول خیلی سرد سال مناسب است.

دیزاین کردن

شال مبل در طرح ها و جنس ها و رنگ های مختلفی طراحی و تولید شده است و بسته به سلیقه ی خود می توانید از میان آن ها انتخاب کنید و با دکوراسیون منزل آن ها را ست کنید. همچنین شال مبل را می توانید با میز پا فیلی یا رانر رو میزی ست کنید. در انتخاب شال مبل به رنگ آن دقت کنید ، رنگ ها تاثیری زیادی در حس و حال محیط دارند.

ابعاد

شال مبل یا شال تخت در ابعاد مختلفی تولید می شوند که یک نفره و دو نفره است ، اگر شال مبل را برای استفاده تزئینی و دکوراسیون لازم دارید بهتر است از نوع یک نفره آن انتخاب کنید که ابعاد کوچک تری دارد ; اگر برای استفاده گرمایشی و رو انداز قصد خرید شال مبل را دارید بهتر است شال مبل با ابعاد بزرگتر یا دو نفره انتخاب کنید .

شست و شو

به دلیل استفاده ی طولانی  ، بعد از مدتی شال تخت یا مبل ممکن است کثیف شود و نیاز به شست و شو دارند . قبل از شست و شو به الیاف و جنس آن دقت کنید ، برخی از پارچه ها تحمل دمای زیاد را ندارند و برخی را باید حتما در آب سرد شست و شو دهید. پس در ابتدا شال مبلی را انتخاب کنید که از مواد با کیفیتی ساخته شده و دوام خوبی داشته باشد. شال مبل های برند ایکیا کیفیت خیلی خوبی دارند.

نتیجه گیری

به طور کلی برای انتخاب شال مبل به طور خلاصه باید موارد زیر را رعایت کنید :

جنس : دقت کنید که شال مبل از جنس مرغوب و با کیفیت باشد و مناسب فصل انتخاب کنید.

ابعاد : با توجه به ابعاد مبل و استفاده شال مبل با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

رنگ : رنگ شال مبل را با توجه دکوراسیون و رنگ مبل های خود انتخاب کنید.

سپاس که تا انتهای مقاله با ایرانتک 24 همراه بودید . در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبان های سایت ما در ارتباط باشید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من