شهریور امسال منتظر پردازنده گرافیکی دسکتاپ Navi 32 از AMD باشید

نویسنده مطلب : سهیلا عباسی
1402/4/29
172

طبق گزارشاتی که توسط کانال Moore's Law is Dead در یوتیوب،منتشر شده است  شرکت AMD در نظر دارد پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Navi 32 را در رویداد گیمزکام 2023  (اوایل شهریور ۱۴۰۲) در کشور آلمان همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی (VRAM) و ۷۰ واحد محاسباتی (CU) برای مدل‌های بالا رده رونمایی کند. حدود یک ماه قبل بود که در مقایسه لیزا سو (Lisa Su)، مدیر اجرایی شرکت AMD با وب‌سایت Forbes تصاویری از پردازنده‌های معرفی نشده Navi 32 مشاهده شد. گرچه AMD در بخش GPU خود بر روی استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Navi 31 در کارت‌های سری Radeon RX 7900 تمرکز دارد، اما به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد رونمایی از Navi 32 خواهیم بود.

ظاهرا  که قرار است این پردازنده گرافیکی در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) رونمایی و عرضه شوند، چرا که توسعه این GPUها به پایان رسیده و درایورهای آن‌ها نیز در حال حاضر فعال هستند. به گزارش Guru3d، کانال یوتیوب Moore's Law is Dead در تازه‌ترین گزارش‌های خود جزئیاتی در رابطه با پردازنده گرافیکی هیبریدی Navi 32 فاش کرد و توضیح داد که احتمالاً این پردازنده‌های گرافیکی حاوی ۷۰ واحد محاسباتی (CU) خواهند بود. برخی مشخصات اولیه مدل‌های مبتنی بر Navi 32 نیز مشخص شده است. طبق آنچه در جامعه اقتصادی اروپا (EEC) لیست شده است، به نظر می‌رسد که مدل Radeon RX 7800XT همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه ۲۵۶ بیتی معرفی خواهد شد، هرچند که در رابطه با مدل و قیمت آن هنوز اطلاعاتی در دسترس قرار ندارد.این نسخه از کارت گرافیک AMD احتمالاً از پیکربندی کامل ۶۰ واحد محاسباتی و توان TBP (توان کامل برد) ۲۶۰ وات استفاده می‌کند.


در حال حاضر قرار است سری جدید پردازنده‌های گرافیکی AMD در رویداد گیمزکام ۲۰۲۳ از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ آگوست (۱ شهریور ۱۴۰۲ تا ۵ شهریور ۱۴۰۲) در کشور آلمان رونمایی شده و در ماه سپتامبر به بازار جهانی عرضه شوند.تراشه‌های Navi 32 قرار است در طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ سطح بالا و سایر دستگاه‌های قابل حمل مورد استفاده قرار گیرند. به گفته Moore's Law is Dead، موجودی مازاد تراشه‌های Navi 21 باعث ایجاد تأخیر در معرفی و عرضه تراشه‌های Navi 32 شده است. مدل‌های پرچم‌دار نسل قبل AMD از جمله RX 6800 XT و RX 6900 XT از تراشه‌های Navi 21 بهره‌مند هستند. نسل فعلی کارت‌های گرافیک RX 7000 شرکت AMD نیز از تراشه‌های Navi 31 در مدل‌های پیشرفته و از تراشه‌های Navi 33 در کارت‌های گرافیک میان رده بهره‌مند هستند.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من