بزودی ویندوز 11 ورود بیومتریک را برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها از طریق Windows Hello اضافه می‌کند

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/4/10
242

بزودی ویندوز 11 ورود بیومتریک را برای وب‌سایت‌هاو برنامه‌ها از طریق Windows Hello اضافه می‌کند.کاربران ویندوز 11 به زودی می توانند از وب سایت هایی با پشتیبانی از ورود بدون رمز عبور در ویندوز بازدید کنند و از تنظیمات حساب خود کلیدهای عبور ایجاد کنند.

 

ویندوز 11 به زودی پشتیبانی از احراز هویت بیومتریک را برای ورود به وب‌سایت‌ها اضافه می‌کند و عملکرد این ویژگی در آخرین نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل مشاهده شده است. مایکروسافت در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از چهره، اثر انگشت یا پین وارد رایانه شخصی خود شوند و عملکرد جدید به کاربران اجازه می‌دهد بدون وارد کردن رمز عبور، بدون در نظر گرفتن رمز عبور وارد سایت یا برنامه‌ای شوند. برخلاف رمزهای عبور سنتی، کلیدهای عبور به عنوان گزینه ای امن در نظر گرفته می شوند زیرا نمی توان آنها را از یک سرور هک شده سرقت کرد و پشتیبانی از ورود بدون رمز عبور در iOS و Android در حال حاضر در دسترس است.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ اخیر که از عرضه نسخه 23486 Windows 11 Insider Preview Build 23486 خبر می دهد، بیان می کند که کاربران اکنون می توانند از یک برنامه یا وب سایتی با پشتیبانی از ورود بدون رمز عبور در ویندوز - مانند Ebay، Google و Best Buy - بازدید کرده و ایجاد کنند. یک رمز عبور از تنظیمات حساب آنها. سپس آنها می توانند با استفاده از کلید عبور جدید ایجاد شده با استفاده از چهره، اثر انگشت یا پین از طریق Windows Hello دوباره وارد حساب خود شوند.

به گفته این شرکت، کاربران همچنین می توانند با ایجاد و ذخیره یک رمز عبور در گوشی هوشمند خود در حین استفاده از مایکروسافت اج، وارد وب سایت ها شوند، سپس از یک وب سایت در رایانه شخصی ویندوزی خود بازدید کنند و با استفاده از کلید عبور ذخیره شده در گوشی خود وارد وب سایت شوند.

به منظور مدیریت و کنترل آسان استفاده از لاگین های بدون رمز عبور در ویندوز، مایکروسافت می گوید که کاربران می توانند از طریق برنامه تنظیمات ویندوز به همه کلیدهای عبور دسترسی داشته باشند. کنترل کلیدهای عبور در Settings > Accounts > Passkeys قرار دارد و این بخش فهرستی از همه کلیدهای عبور ذخیره شده در رایانه شخصی را نشان می دهد. به گفته این شرکت، کلیدهای عبور وب سایت فردی را می توان از همان منو جستجو و حذف کرد.

انتظار می‌رود معرفی کلیدهای عبور و ورود بدون رمز عبور، امنیت کاربران را بهبود بخشد، زیرا رمزهای عبور در سرور وب‌سایت ذخیره نمی‌شوند و از ورود کاربران در برابر سرقت در هنگام نقض داده محافظت می‌کنند. طبق گفته مایکروسافت، آخرین ورود با کلید عبور برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در Insider Preview Build 23486 پشتیبانی می‌شود، به این معنی که کاربران در کانال پایدار باید مدتی منتظر بمانند تا توسط شرکت عرضه شود.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من