بریتانیا میزبان اولین اجلاس جهانی در مورد ایمنی و مقررات هوش مصنوعی

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/3/21
309

بریتانیا میزبان اولین اجلاس جهانی در مورد ایمنی و مقررات هوش مصنوعی

سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت که انتظار می رود این نشست در پاییز برگزار شود.

نخست وزیر ریشی سوناک روز چهارشنبه گفت که بریتانیا در اواخر سال جاری میزبان اولین اجلاس جهانی در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود تا در تلاش برای میانجیگری رویکرد مشترک کشورها برای محدود کردن خطرات احتمالی روز قیامت این فناوری و در عین حال استفاده از پتانسیل آن باشد.

سوناک در واشنگتن پیش از گفتگوهای کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گفت: "هوش مصنوعی دارای پتانسیل باورنکردنی برای تغییر زندگی ما به سوی بهتر است. اما ما باید مطمئن شویم که این هوش مصنوعی به گونه ای ایمن و ایمن توسعه یافته و استفاده می شود." 

بارها و بارها در طول تاریخ، ما فن‌آوری‌های جدیدی را اختراع کرده‌ایم که پارادایم را تغییر می‌دهند و از آن‌ها به نفع بشریت استفاده کرده‌ایم. این کاری است که باید دوباره انجام دهیم.»

سخنگوی سوناک پس از فراخوان G7 برای اقدام ماه گذشته در ژاپن گفت که انتظار می رود این نشست در پاییز برگزار شود و "کشورهای همفکر" را برای شکل دادن به یک واکنش نظارتی گرد هم خواهد آورد.

این سخنگو رد کرد که این نشست به عنوان وزنه‌ای در برابر تلاش‌ها برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی برای اهداف اقتدارگرایانه مانند چین و روسیه انجام شده است.

اما در حالی که به نظر می رسد بریتانیا پس از برگزیت میزبان یک تنظیم کننده جهانی آینده برای هوش مصنوعی نیز باشد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر گفتگوهای مستقیم خود را در مورد فناوری به سرعت در حال تکامل ادامه می دهند.

سوناک انکار کرد که بریتانیا در معرض خطر انقراض تکنولوژی قرار دارد.

او به بی‌بی‌سی در واشنگتن گفت: «من فکر می‌کنم ما باید به اینکه کشورمان در زمینه هوش مصنوعی یک رهبر است، اطمینان داشته باشیم، زیرا این چیزی است که واقعیت‌ها نشان می‌دهند.

اگر به تعداد شرکت‌ها، میزان سرمایه‌گذاری و کیفیت تحقیقات ما نگاه کنید، به جز ایالات متحده، هیچ کشور دموکراتیک دیگری وجود ندارد که چنین قدرتی در هوش مصنوعی داشته باشد.»

سوناک در سن 43 سالگی تقریباً نیمی از سن بایدن 80 ساله است - اما پس از هشدار یکی از مشاوران بریتانیایی که ممکن است بشریت را ظرف دو سال آینده از بین ببرد، رئیس جمهور ایالات متحده با فناوری جدید ارتباطی ندارد.

سوناک پیش از اجلاس سران آنها به TalkTV بریتانیا گفت: «در واقع، زمانی که همراه با رئیس جمهور ژاپن (در G7) در ژاپن بودیم، درباره هوش مصنوعی بحث کردیم و می دانم که او نیز از چالش ها و فرصت هایی که ایجاد می کند آگاه است.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از نشست آتی بریتانیا گفت: «اما من همچنین می‌دانم که رئیس‌جمهور به تهدیداتی فکر می‌کند که کشورهای ما در آینده با آن مواجه خواهند شد و مطمئن می‌شود که ما با هم برای محافظت از کشورهایمان در برابر آنها کار می‌کنیم».

 

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من