اهمیت لوازم خانگی و دکوراسیون در روحیه ی انسان

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1401/11/16
555

طراحی داخلی یک خانه می تواند تأثیر قابل توجهی بر خلق و خوی انسان داشته باشد.همه ما تجربه بازگشت به خانه بعد از یک روز پر استرس را داشته ایم. ما انسان ها زمان زیادی را در خانه می گذرانیم بنابراین، بسیار مهم است که فضاهای شخصی شما آرامش وانرژی مثبت را فراهم کنند. در حالی که بخش زیادی از زندگی ما خارج از کنترل ما است، خانه ی ما مکانی است که اختیار کامل آن را داریم.
به گفته بنیاد سلامت روان، اضطراب و افسردگی تکنیک های طراحی داخلی برای کاهش استرس و افسردگی وجود دارد, اگرچه پیوند بین طراحی داخلی و احساسات ما در دهه گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است، این شکل از روانشناسی محیطی هزاران سال است که وجود دارد .به دلیل ظهور علم اعصاب و روان، دانشمندان در حال انجام تحقیقات زیادی در مورد این موضوع و یافتن باور نکردنی ترین نتایج هستند. آنها توانایی عناصر طراحی داخلی را برای برانگیختن پاسخ احساسی مثبت یا منفی در افراد را نشان داده اند. این یافته‌ها راه را برای طراحی فضاهایی باز می‌کند که آگاهانه عناصر تزئینی را با هدف تشویق خلاقیت، آرامش و شادی دستکاری می‌کنند. با طراحی داخلی، فضای خود را به خانه ای شاد تبدیل کنید,همه ما فضایی امن می خواهیم که به ما احساس محافظت و پذیرش بدهد. اگر وقتی به خانه می رسید احساس گرما و استقبال نمی کنید، وقت آن است که در طراحی خانه خود تجدید نظر کنید. چه خانه شما یک آپارتمان کوچک باشد ,چه یک ملک بزرگ. تغییرات ساده در طراحی داخلی می تواند تفاوت زیادی در روحیه شما ایجاد کند.

اگر میخواهید دکوراسیون خانه ی خود را تغییر دهید اما بودجه محدود و حتی زمان کمتری دارید، در جای مناسبی هستید. ما چندین ایده دکور خانه را برای شما ارائه میدهیم. با چیزی به سادگی یک لامپ ، یا یک کوسن جدید، می‌توانید کل فضا را پر نشاط و به روز کنید. شما می توانید هر یک از این ایده های دکوری را در یک روز حل کنید.با استفاده از انواع فرش , مبلمان و صندلی شما می توانید تغییرات چشم گیری ایجاد کنید.

گیاهان و گل ها در خانه باعث بهبود خلق و خو می شوند,آوردن طبیعت به خانه روحیه را بالا می برد و یکی از موثرترین راه ها استفاده از گیاهان و گل ها در خانه است. مطالعات نشان می دهد که وجود گیاهان باعث بهبود تمرکز و حفظ حافظه و کاهش استرس می شود.گل ها در خانه می توانند احتمال افسردگی را کاهش دهند و احساسات مثبت را افزایش دهند که علاوه بر زیبایی که ارائه می‌کنند، اثری آرام‌بخش بر افراد دارند. حال اگر این گل ها و گیاهان را روی استندهای مخصوص گلدان قرار دهید علاوه بر زیباتر نشان دادن باعث ایجاد نظم نیز می شود.

هنر در خانه بر خلق و خو تأثیر می گذارد, بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که تماشای آثار هنری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و سلامت روان شما داشته باشد. هنر در خانه ممکن است یک جا شمعی، ظروف نقره، قطعات تزئینی، ظروف شیشه ای و ...باشد.ایده های نورپردازی خانه چیزی است که میتواند به تنهایی  در خانه تنوع ایجاد کند، خواه یک چراغ رو میزی خواه لوستر و آباژور و....

 اتاق خواب فضایی است که شما استراحت می کنید بنابراین باید احساس راحتی و آرامش را به شما انتقال دهد و همچنین وقتی صبح ها چشمهایتان را باز می کنید تا روز خود را شروع کنید احساس شادی و نشاط داشته باشید ,و برای اینکه محیط اتاق در شما هیجان شروع یک روز نو را ایجاد کند می توانید هرزگاهی  در این محیط تنوع ایجاد کنید این تنوع می تواند عوض کردن لحاف شما باشد از طرفی اگر بخواهید این کار را انجام دهید ممکن است از لحاظ هزینه برای شما به صرفه نباشد.به جای عوض کردن لحاف شما میتوانید انواع کاور لحاف را داشته باشید که هم از نظر هزینه برای شما بصرفد و هم به تخت خوابتان تنوع دهد.

نظم در اتاق نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اگر شما اتاقتان را مرتب نگه دارید تاثیر متقابلی روی نظم گرفتن دیگر بخش های زندگیتان دارد برا اینکه به کمد و کشو های خود نظم ویژه ای بدهید می توانید از انواع نظم دهنده ها استفاده کنید.

بچه ها در اتاق خوابشان تخت و فضاهای خود را با چیزهایی که دوست دارند پر می کنند. آن‌ها می‌خواهند اتاقشان شخصی باشد و احساس امنیت و شادی به آنها بدهد.اتاق خواب کودکتان را با انواع رو تختی و پرده و دیگر وسایل تزئینی نو کنید تا این احساس را در آنها ایجاد کنید. 

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام باید چند نکته مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها این است که بهتر است فضای سرویس بهداشتی شما همیشه تمیز و مرتب باشد و نهایت بهداشت در این قسمت رعایت شود و وسایلی که در این قسمت قرار دارد به نحوی چیده شود که زیبایی ظاهری آن کاملا حفظ شود و علاوه بر آن سیستم تهویه ای که برای هوا در قسمت حمام و سرویس بهداشتی شما قرار دارد اهمیت بسیار ویژه ای دارد.هر چقدر هم که زیبایی ظاهری سرویس بهداشتی شما تکمیل باشد اگر بوی نامطبوعی در این قسمت وجود داشته باشد و شما آن را برطرف نکنید دیگر زیبایی که برای آن هزینه کرده اید و وقت گذاشته اید به چشم نمی آید. پس بهتر است فضای حمام و سرویس بهداشتی شما هوای مطبوعی داشته باشد.شما می توانید با استفاده از وسایل های کوچکی نظم و زیبایی سرویش بهداشتی را افزایش دهید وسایلی مانند یک ست ابزار سرویس بهداشتی و یا یک شلف برای قرار دادن وسایل بر روی آن و ...

دکوراسیون آشپزخانه بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی هر خانه ای محسوب می شود، چرا که تمام افراد خانواده به دلایل مختلف روزانه چندین بار به آشپزخانه مراجعه می کنند.امروزه با ساخت و سازهای جدید و متصل بودن آشپزخانه به سایر اتاق ها دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را در زیباسازی خانه ایفا می‌کند. به همین جهت چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. قسمتی از این فضا شامل سرامیک ها و کابینت است که اگر بخواهیم در آن ها تغییرات ایجاد کنیم علاوه بر از دست دادن زمان هزینه ی زیادی را نیازمند است.اما آشپزخانه را هم مانند دیگر فضاهای خانه می توانید با وسایل کوچک و کاربردی تغییر بزرگ ایجاد کنید.در زیر نمونه هایی از این وسایل و دکوری که میتوانید با آنها ایجاد کنید را می توانید مشاهده کنید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من