اپل و سامسونگ کمترین تاثیر منفی بر محیط زیست را دارند

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1401/10/15
365

مدت هاست که نگرانی در مورد زباله های الکتریکی رو به افزایش است . در این بین دو شرکت اپل و سامسونگ در این راستا با ساخت گوشی های پایدار پیش قدم شده اند. شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت گزارشی را در جهت اقتصاد چرخشی و ایجاد آینده پایدار نسبت به 5 شرکت سازنده گوشی مورد بررسی قرار داده است. در واقع اینکه کدام شرکت های سازنده حداقل ضایعات را از زمان طراحی، تولید و مصرف انرژی دارند توسط این شرکت تحقیقاتی صورت گرفته است. تمامی شرکت های مورد بررسی در سه مرحله از اقتصاد چرخشی تولید، مصرف و بازیافت عملکرد متفاوتی داشته اند. در بخش تولید به استفاده از اجزای سازگار با محیط زیست، بسته بندی و مکانیزم های مربوط به استفاده از آب توجه شده است.

بخش تولید= تولید کنندگان در این بخش سعی دارند مصرف کنندگان را ترغیب به خرید جدید کنند و از این طریق اقداماتی را در جهت تعادل حفاظت از محیط زیست داشته باشند. این در حالی است که برخی از تولید کنندگان نظیر اوپو، شیائومی و ویو سعی دارند که در زمینه بهبود عمر باتری و بهره وری انرژی تلاش می کنند

بخش بازیافت= در این بخش هدف تولید کننده ها باید کاهش زباله های الکترونیکی باشد به عبارتی باید روی زمینه بازیابی یا تعمیر گوشیهای هوشمند این موضوع را کنترل کنند. باید بدانیم که بازار محصولاتی که نوسازی می شوند و پس از عیب یابی و تعمیر وارد بازار می شوند در حال رشد است. اما با این وجود تولید کننده ها در زمینه کاهش ضایعات الکترونیکی اقدامات کمتر و محدودتری دارند.

به طور کلی در بین شرکت های سازنده اپل و سامسونگ در به کارگیری ابتکارات مربوط به پایداری پیشتاز هستند. البته تلاش های شرکت های تولیدکننده در مقابل حجم گوشی هایی که وارد بازار می کنند هنوز بسیار کم است.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من