چگونه از وسایل چوبی آشپزخانه خود به درستی مراقبت کنیم؟

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/7/11
55

با وسایل چوبی خیره کننده، آشپزخانه خود را شیک جلوه دهید.

 با تمیز کردن و نگهداری برای مدت طولانی آنها را سالم نگهدارید.

یک آشپزخانه تمیز مجهز، سازماندهی شده و درخشان، گویای کارایی و توجه شما به عنوان یک صاحب خانه است. اگر علاقه زیادی به تزیین خانه و آشپزخانه خود به ویژه با ظروف و لوازم جانبی درجه یک، آسان برای استفاده و سازگار با محیط زیست دارید، خرید وسایل آشپزخانه چوبی بهترین انتخاب است.

مزایای استفاده از وسایل چوبی آشپزخانه

برای کسانی که استفاده از وسایل آشپزخانه چوبی را به پلاستیک و استیل ترجیح می دهند، گزینه های خیره کننده ای است. با طیف گسترده‌ای از وردنه‌های چوب ، ساج با طراحی عالی و باکیفیت، کاسه‌ها، لیوان‌ها، قاشق‌ها، زیر لیوانی‌ها، آسیاب‌ها، کفگیرها، سینی‌ها، تخته‌های خردکن و غیره، از انتخاب خود غافل خواهید شد.

 اگر در مورد انتخاب چوب به جای محصولات پلاستیکی و الیافی برای استفاده در آشپزخانه مطمئن نیستید، در اینجا به این می پردازیم که چرا باید چوب را انتخاب کنید:

سازگار با محیط زیست: چوب دوستدار محیط زیست برای وسایل آشپزخانه است. از آنجایی که از این ها برای جابجایی مواد غذایی استفاده می شود، چوب امن ترین و بهداشتی ترین گزینه نیز می باشد. به دلیل جذب بالا، از رشد میکروبی روی سطح خود جلوگیری می کند. نگهداری یا خوردن غذا یا نوشیدنی در ظروف پلاستیکی به دلیل خطرات سلامتی در طولانی مدت توصیه نمی شود.

عدم خراش: استفاده از کاردک و قاشق های چوبی، بر خلاف فولاد ضد زنگ، باعث می شود ظروف نچسب شما بدون لک باقی بمانند.

عدم رسانایی گرما: از آنجایی که چوب رسانای بد گرما است، لازم نیست نگران گرم شدن کاردک یا شیشه در هنگام دست زدن به غذا یا نوشیدنی داغ باشید.

بادوام: تا زمانی که از روش‌های صحیح برای تمیز کردن و نگهداری وسایل چوبی آشپزخانه استفاده کنید، دوام زیادی خواهند داشت. نیازی به گفتن نیست که اینها بر خلاف شیشه یا کریستال ضد شکستگی هستند.

عدم واکنش: بی اثر بودن از نظر شیمیایی مزیت بزرگ استفاده از لوازم چوبی در آشپزخانه است. هم پلاستیک و هم فلز تمایل دارند به غذای اسیدی یا گرم زالو تبدیل شوند اما چوب غیر واکنشی باقی می ماند.

زیبایی شناسی: جذابیت درجه یک اقلام آشپزخانه چوب ساج درجه یک با مواد دیگر قابل مقایسه نیست.

چگونه وسایل چوبی آشپزخانه خود را تمیز و نگهداری کنیم؟

اگر می‌خواهید وسایل چوبی آشپزخانه‌تان عمر طولانی داشته باشند، شستشوی دستی با آب گرم، ظرف‌شویی مایع ملایم و اسفنج ملایم به شدت توصیه می‌شود. شستشوی ماشینی یا استفاده از پدهای اسکراب ساینده، سطح ظریف آنها را خراشیده و دوام آنها را کاهش می دهد.

چوب تمایل به جذب مایعات و بو دارد. اگر لکه ای وجود دارد که می خواهید پاک کنید یا بوی نامطبوعی وجود دارد که می خواهید از شر آن خلاص شوید، سعی کنید به آرامی آن را با مقداری سنگ نمک و یک تکه لیمو بمالید. این به ویژه برای لکه ها و بوی لبنیات / گوشت / ماهی مفید است.

برای لکه‌های سخت‌تر مانند لکه‌های پنیر، شراب یا غذای پخته، از جوش شیرین و لیمو مشابه روش بالا استفاده کنید. چه سنگ نمک و لیمو باشد، چه جوش شیرین و لیمو، باید مدتی روی آن بماند تا لکه و بوی آن جذب شود. همیشه آن را مالش دهید تا نمک یا خاک حل شود و قبل از اینکه آن را بشویید، چند دقیقه بگذارید بماند.

اگر لکه های دائمی وجود دارد که می خواهید از شر وسایل آشپزخانه چوبی قدیمی خود خلاص شوید، ایده خوبی است که از کاغذ سنباده برای شستشوی ملایم استفاده کنید. استحکام سایشی کاغذ سنباده باید ملایم تا متوسط ​​باشد و بلافاصله پس از آن لایه نازکی از روغن خوراکی را روی ناحیه ساییده شده بپوشانید تا درخشندگی و پایان آن حفظ شود.

برای اطمینان از اینکه ظروف آشپزخانه چوبی شما همیشه زیبا و جدید به نظر می رسند، روغن کاری دوره ای ضروری است. بگذارید روی یک لایه نازک روغن پخت و پز مانند روغن خردل، روغن بادام زمینی یا روغن کنجد یک شب بماند. در صورت نیاز صبح با دقت پاک کنید. از آنجایی که چوب بسیار جاذب است، روغن کاری از خشک شدن و ترک خوردن دانه های چوب روی سطح جلوگیری می کند.

چوب به خشک شدن و تهویه مناسب نیاز دارد. رطوبت و تهویه ناکافی بزرگترین عامل بازدارنده برای دوام ظروف آشپزخانه چوبی است. پس از شستن، همیشه آنها را با یک حوله نخی تمیز پاک کنید و به جای اینکه داخل کمد نگه دارید، بگذارید تا خشک شوند.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من