خلاقیت ایکیا توی مجموعه جدیدش چیه!!!

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/1/4
80
IKEA همچنان به بازگرداندن طرح های دوست داشتنی از آرشیو خود ادامه می دهد و آنها را برای نیازهای امروز و فردا بازسازی و بهبود می بخشد!

چهارمین نسخه از مجموعه Nytillverkad یک اشاره دیگر به گذشته است که روح قدرت ، جسارت و خلاقیت دهه 60 و 70 را جشن می گیرد. این مجموعه Nytillverkad از آوریل 2024 به صورت جهانی در فروشگاه های IKEA در دسترس خواهد بود.

IKEA با الهام از زیبایی جاودانه نقوش گل و روحیه خوش بینی، چهارمین راه اندازی Nytillverkad را اعلام کرد، مجموعه ای از نمادهای طراحی را به ارمغان می آورد. این نسخه جدید شامل نسخه‌های جدیدی از محصولات نمادین است که توسط طراحان با نفوذی مانند Gillis Lundgren، Charlotte Rude، Hjördis Olsson-Une و Göta Trägårdh توسعه یافته‌اند. این نسخه از مجموعه Nytillverkad زمان خوش‌بینی و آزادی‌خواهی را به نمایش می‌گذارد.

این راه اندازی شامل احیای الگوهای گل نمادین گوتا ترگارده است که در کاتالوگ IKEA در اوایل دهه 70 معرفی شد و اکنون در منسوجات KRANSMALVA و SANDETERNELL مجدداً راه اندازی شده است. این مجموعه خلاقیت، ابراز وجود و مثبت اندیشی را جشن می گیرد و افراد را تشویق می کند که خوش بین و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

نکته برجسته این کالکشن

صندلی راحتی ÖNNESTAD است، یک تناسخ مدرن از نماد GOGO، یک صندلی آسان لوله فولادی که برای اولین بار در کاتالوگ IKEA در سال 1972 معرفی شد و بیش از ده سال در این محدوده بود. شارلوت رود، یکی از طراحان صندلی راحتی ÖNNESTAD می گوید: «ما می خواستیم صندلی رنگارنگ، نرم و راحت بسازیم.صندلی راحتی ÖNNESTAD در حال حاضر از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است و به کمتر از نیمی از مقدار فولاد اصلی نیاز دارد و در عین حال کیفیت، عملکرد و احساس یکسانی دارد.

نظر هاکان کال

توسعه‌دهنده مواد و نوآوری در IKEA سوئد، می‌گوید: «ما از فولاد 6.8 کیلوگرمی به 3.3 کیلوگرم رسیدیم، که به ما دو برابر صندلی راحتی برای همان مقدار مواد داد. فولاد با مقاومت بالا خواص مکانیکی بهتری نسبت به فولاد معمولی دارد و امکان تولید طرح های سبک تر را فراهم می کند. استفاده از فولاد با استحکام بالا در مبلمان باعث کاهش وزن مبلمان و تطبیق مکرر طرح می شود. سازه‌های سبک‌تر منجر به کاهش مصرف مواد و کاهش اثرات زیست‌محیطی می‌شود، زیرا مواد کمتری به تولید و حمل و نقل نیاز دارد.

علاوه بر این محصولات، مجموعه Nytillverkad شامل دیگر آثار کلاسیک تجدیدنظر شده مانند آباژور آویز DYKARKLOCKA است که از طراحی سال 1964 به نام TIVOLI الهام گرفته است. میز قهوه GARNANÄS، نسخه به روز شده میز محبوب POP از سال 1968; که برای اولین بار در سال 1962 معرفی شد، و بسیاری از محصولات واقعاً نمادین دیگر، که هر کدام نشان دهنده تعهد IKEA به طراحی جاودانه است.

نظر کارین گوستاوسون

رهبر خلاق مجموعه Nytillverkad می‌گوید: «ما برای بازگرداندن این طرح‌های دوست‌داشتنی و معرفی آن‌ها به نسل جدیدی از مشتریان هیجان‌زده هستیم. ما امیدواریم با نسخه جدید رنگارنگ و جسورانه محصولات، الهام بخش تجربیات خلاقانه، شجاعت و مثبت اندیشی در خانه های سراسر جهان باشیم. مجموعه Nytillverkad جشنی از طرح‌های قدیمی است که برای نیازهای امروز و فردا دوباره طراحی شده‌اند. چهارمین راه اندازی مجموعه Nytillverkad از آوریل 2024 در فروشگاه های IKEA به صورت جهانی و آنلاین در دسترس خواهد بود.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من