دوستداران بازی GTA، انتظار به پایان رسید!

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1402/9/12
190

یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های ویدیویی بدون شک بازی Grand Theft Auto 6 است. پس از اینکه حدود ۱۰ سال از زمان عرضه بازی GTA V می‌گذرد و همچنان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین آثار موجود به‌حساب می‌آید. براساس اطلاعات منتشر شده به‌ نظر می‌رسد طبق پیش‌بینی‌ها و نسخه‌های گذشته، بازی GTA 6 نیز دارای صحنه‌ها و محتویات مناسب برای افراد بزرگسال است؛ چراکه هیئت رده بندی به این بازی درجه سنی MA15+ را اختصاص داده‌ است. البته نکته جالب توجه این است که هر دو بازی Grand Theft Auto 5 و Grand Theft Auto Online در کشور استرالیا با محدودیت‌ بیشتری مواجه شده بودند؛ چراکه هر دو ساخته راک استار توسط این هیئت رده بندی با درجه سنی MA18+ فهرست شده‌اند. با اینکه حتی هنوز صحت کامل این موضوع تایید نشده و احتمال دارد درجه سنی ثبت شده اشتباه بوده باشد، اما می‌توان انتظار داشت که تیم سازنده قرار است به‌زودی یکی از مهم‌ترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی را به‌صورت رسمی معرفی کند.

انتظار می‌رود که GTA 6 دارای ویژگی‌های جدیدی باشد که آن را از بازی‌های قبلی متمایز کند. برخی از ویژگی‌های احتمالی جدید عبارتند از:

  1. یک دنیای بازی بزرگ‌تر و زنده‌تر
  2. گرافیک و گیم‌پلی پیشرفته‌تر
  3. امکان بازی چند نفره آنلاین
  4. ویژگی‌های جدیدی برای شخصیت‌پردازی و داستان‌پردازی

با توجه به اینکه راک‌استار تایید کرد که ویدیوهای درز کرده از بازی GTA VI واقعی هستند، می‌توان گفت نسخه جدید این گیم پرطرفدار در شهر وایس‌سیتی رخ خواهد داد. در تصاویر و ویدیوهای لیک شده می‌توان به وضوح عباراتی مانند متروی وایس‌سیتی و مکان‌هایی از نسخه قدیمی این بازی را مشاهده کرد؛ البته زمان تغییر کرده است. اتفاقات نسخه GTA Vice City در سال 1986 رخ می‌داد ولی با توجه به شواهد موجود مانند لباس‌های مدرن و استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط مردم در ویدیوهای پخش شده، می‌توان نتیجه گرفت که بازی جی تی ای VI در زمان حال و در شهر وایس‌سیتی الهام گرفته شده از میامی رخ خواهد داد.

همچنین با توجه به اشاره به کشته شدن رئیس شرکت Lifeinvader (یک شرکت خیالی در بازی GTA 5)، به نظر می‌رسد که بازی GTA 6 بعد از اتفاقات جی‌تی‌ای 5 به وقوع خواهد پیوست. با انتشار تصاویر و ویدیوهای پخش شده، این شایعات تایید شدند و شاهد دو شخصیت قابل بازی بودیم که یکی مرد و دیگری زن است. نام این شخصیت‌ها جیسون و لوسیا است و به نظر می‌رسد که سیستم تغییر شخصیت بازی به صورت دلخواه که در بازی قبلی این مجموعه شاهد آن بودیم، بازگشته است. طبق گزارش داستان این بازی از زوج خلافکار معروف، یعنی بانی و کلاید تاثیر گرفته است. لازم به ذکر است هنوز ماهیت رابطه دو شخصیت اصلی بازی جی‌تی‌ای 6 مشخص نیست.

 با توجه به ویدیوها شده می‌توان گفت که شاهد استفاده از مکانیزم‌های مخفی‌کاری جدیدی در این مجموعه هستیم، از جمله حمل جنازه‌ها و یا سینه‌خیز رفتن. همچنین رابط کاربری انتخاب سلاح نیز که در نسخه قبلی شاهد تغییر اساسی آن بودیم، در این بازی نیز وجود دارد و صحنه‌های درز شده، نشان می‌دهند که شاهد آیتم‌های جدید بهبود سلامتی مانند مسکن‌ها خواهیم بود. سیستم تعقیب و گریز پنج ستاره‌ای پلیس نیز بازگشته است و پلیس وایس‌سیتی دارای هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای برای تعقیب جیسون و لوسیا است.

با توجه به دو بازی قبلی شرکت راک‌استار، یعنی Red Dead Redemption 2 و GTA 5، انتظار می‌رود در نسخه جدید جی‌تی‌ای هم شاهد قابلیت بازی کردن در دو حالت اول‌شخص و سوم‌شخص باشیم. همچنین با توجه به سود زیادی که راک‌استار از فروش پول درون بازی از بخش آنلاین GTA 5 به دست آورد، می‌توانیم شاهد حضور بخش آنلاین جدیدی نیز باشیم. هنوز مشخص نیست که بازی GTA 6 چگونه انقلابی در زمینه بازی‌های جهان‌باز خواهد بود، ولی با توجه به روند توسعه طولانی مدت، انتظارات گیمرها از آن بسیار بالا است.

در نهایت راکستار رسماً در قالب یک توییت اعلام کرد که در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۳، در ساعت 9 صبح (معادل 14 آذر 1402 ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران)،  از اولین تریلر رسمی بازی GTA 6 رونمایی خواهد کرد.

نظر خود را بیان کنید

محمد هادی کبیری ارسال شده در 1402/9/13 ساعت 21:53
بی صبرانه منتظریم
تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من