گوگل ویژگی های دسترسی جدید را برای دستگاه های اندرویدی اعلام می کند!

نویسنده مطلب : محمد جوکار
1402/2/30
275

گوگل ویژگی های دسترسی جدید را برای دستگاه های اندرویدی اعلام می کند!

ویژگی Live Caption برای دستگاه‌های اندرویدی بیشتری عرضه خواهد شد.

گوگل یک سری از محصولات دسترس‌پذیری و به‌روزرسانی‌های ویژگی را در روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی آگاهی از دسترسی (GAAD) معرفی کرد. این روز شامل افزایش آگاهی در مورد دسترسی دیجیتال است، به این معنی که افراد دارای معلولیت باید بتوانند خدمات مبتنی بر وب، محتوا و سایر محصولات دیجیتال را با نتایج موفقیت‌آمیز مشابه افراد بدون معلولیت تجربه کنند. غول فناوری مستقر در Mountain View در کالیفرنیا گفت که محصولات و ویژگی های معرفی شده توسط و برای افراد دارای معلولیت ساخته شده است.

در میان ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید معرفی‌شده، قابلیت Live Captions است که به طور گسترده در دسترس قرار گرفته است. کاربران بیشتری اکنون می‌توانند از Live Captions در برنامه‌های Chrome، Android و Google Meet برای تولید زیرنویس‌های هم‌زمان استفاده کنند. زیرنویس‌های زنده برای تماس‌ها همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا پاسخ‌های خود را در هنگام تماس تایپ کنند و سپس برای تماس‌گیرنده دیگر با صدای بلند خوانده می‌شوند. این شرکت همچنین در حال آزمایش ویژگی "Caption box" برای تبلت های اندرویدی است.

این شرکت هوش مصنوعی و DeepMind را برای به روز رسانی برنامه Lookout که در سال 2019 راه اندازی شد، ترکیب کرده است تا با اجازه دادن به کاربران برای اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر، به جامعه کم بینا کمک کند. ویژگی پرسش و پاسخ تصویر می‌تواند تصاویر را توصیف کند، چه محتوای اصلی حاوی متن‌ها و شرح‌های جایگزین باشد یا نه.

با به‌روزرسانی Lookout، کاربران همچنین می‌توانند با تایپ کردن یا استفاده از دستورات صوتی، اطلاعات بیشتری درباره تصویر بخواهند. گوگل همچنین در حال آزمایش این ویژگی با تعداد محدودی از افراد مؤسسه ملی سلطنتی افراد نابینا (RNIB) است و قصد دارد تا پایان سال آن را به طور گسترده ارائه کند.

Chrome for Android اکنون می‌تواند اشتباهات تایپی را در URL‌ها شناسایی کند و با آخرین به‌روزرسانی پیشنهادهای مرتبط ارائه دهد. این ویژگی که از قبل برای کاربران دسکتاپ کروم در دسترس است، به تدریج در چند ماه آینده برای کاربران اندروید نیز عرضه خواهد شد. با به‌روزرسانی جدید ویژگی Google TalkBack، Chrome for Android قصد دارد مدیریت برگه‌ها را برای افراد دارای معلولیت آسان‌تر کند. این ویژگی اکنون می‌تواند به سازمان‌دهی فهرست‌های برگه‌ها در قالب‌های شبکه‌ای کمک کند، و همچنین به عملکردهایی مانند مرتب‌سازی مجدد، اقدامات انبوه برگه‌ها و گروه‌های برگه اجازه می‌دهد.

Google Maps همچنین به‌روزرسانی قابلیت دسترسی به صندلی چرخدار را دریافت کرده است که به طور پیش‌فرض نماد دسترسی به صندلی چرخدار را برجسته‌تر می‌کند. برای بهبود بیشتر این ویژگی، Google با صاحبان مشاغل، راهنماهای محلی و انجمن Maps در سراسر جهان همکاری می‌کند. به‌روزرسانی‌های جدید همچنین شامل ویژگی تبدیل متن به گفتار سریع‌تر و مطمئن‌تر است که بخشی از Wear OS 4 است که در رویداد Google I/O 2023 معرفی شد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من