رونمایی از صندلی گیمینگ ریزر با قابلیت لرزش در نمایشگاه CES 2022

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1401/10/29
345

ریزر در نمایشگاه CES 2022 از نمونه اولیه صندلی گیمینگ جدیدی تحت عنوان Enki Pro HyperSense رونمایی کرد که ظاهرا با استفاده از یک موتور هپتیک در نزدیکی چرخ‌های خود استفاده می کند. در واقع طراحی آن بر اساس احساسات لامسه می باشد که می تواند شما را در بازی به واقع گرایی بازی ها نزدیک کند. به این شکل که با توجه به اتفاقات داخل بازی و فیلم ها می تواند بلرزد یا تکان بخورد و کاربران را تا 4 سانتی متر بالا یا پایین ببرد البته ناگفته نماند که تمام این کارها با زمان پاسخ 5 میلی ثانیه اتفاق می افتد.

موتور هپتیک

می توانیم بگوییم این یک صندلی کامپیوتری معمولی با آپشن های اضافی می باشد که گیمرها را بیشتر مجذوب خود خواهد کرد. ریزر برای تولید این صندلی با D-BOX همکاری کرده و روی چرخ های آن مانور داده اند تا بتوانند قابلیت های حرکتی را روی  صندلی Enki Pro HyperSense پیاده سازی کنند.

طبق گزارشات ریزر ادعا کرده است که بیش از 2200 بازی با این صندلی سازگاری دارد از جمله بازی هایی نظیر Forza Horizon 5  و Assassin’s Creed Valhalla. اما مساله ای که وجود دارد این است که به صورت دقیق و قطعی هنوز مشخص نیست که ریزر به چه صورت قصد دارد که پشتیبانی از بازی ها را در دسترس بازی ها و در اختیار گیمرها قرار دهد.

طراحی

صندلی بازی لمسی با ترکیب 100 درجه منحصر به فرد و قوس های شانه های کشیده و عرض 55 سانتی متری صندلی، توزیع وزن بهینه را برای راحتی طولانی مدت در طول جلسات طولانی بازی تضمین می کند. با این وجود هنوز مشخص نیست که این کمپانی به چه صورت قصد دارد پشتیبانی از ویژگی‌های صندلی خود را در دسترس بازی‌ها قرار دهد. احتمالا دارندگان Enki Pro HyperSense به نرم افزار Game Center D-Box نیاز پیدا خواهند کرد که می‌تواند کدهای حرکتی خاصی را به بازی‌های پشتیبانی شده اضافه کند. احتمال می رود با استفاده از نرم افزار Game Center D-Box کاربران دستورات عملکردی خود را بر اساس بازخوردهای صفحه کلید، کنترلر و ماوس دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام فشار دادن کلید W صندلی به سمت جلو، با کلید A به سمت چپ و با کلید S به عقب متمایل می‌شود که می‌تواند تجربه سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان ایجاد کند.

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من