میکرون سریعترین SSD جهان را معرفی کرد: تاج پادشاهی از Intel Optane گرفته شد

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/3/30
400

میکرون سازنده سرشناس تراشه و نیمه هادی ها در چند روز اخیر از حافظه جامد X100 به عنوان سریعترین SSD جهان رونمایی کرد. میکرون اکنون مدعی است SSD جدید این شرکت عملکرد بهتری از حافظه Intel Optane ارائه می دهد. X100 قادر است عملکردی فوق العاده با سرعت 9 گیگابایت بر ثانیه از نظر خواندن و نوشتن اطلاعات و 2.5 میلیون OPS به صورت تصادفی ارائه می دهد. میکرون با بهره گیری از رابط PCIE 3.0X16  توانسته زمان تاخیر اس اس دی خود را به مقدار فوق العاده 8 میکروثانیه برساند که در مقایسه با اس اس دی های Optane اینتل با زمان تاخیر 10 میکروثانیه ای، رکورد بهتری محسوب می شود. هم چنین اس اس دی X100 میکرون در زمینه عملکرد تصادفی نیز بهتر از هر نوع حافظه Intel Optane می باشد.


دو کمپانی میکرون و اینتل در توسعه حافظه های انقلابی 3D XPoint با یکدیگر همکاری داشتند که موفق شدند به عملکردی مشابه حافظه های DRAM ( در حالی که با قطع اتصال برق، اطلاعات بر روی حافظه باقی می مانند) با قیمت بسیار کمتر و عمر طولانی تر قطعه دست پیدا کنند. بعد از سال 2015 اینتل اقدام به معرفی حافظه هایی با بهره گیری از فناوری 3D XPoint و آنها را با عنوان تجاری Intel Optane روانه بازار کرد.سپس میکرون در سال 2016 حافظه های پر سرعت QuantX را برای بازار تجاری حافظه معرفی کرد اما هیچگاه این سری از حافظه ها راه به بازار پیدا نکردند. هرچند به طور موقت مسیر اینتل و میکرون در توسعه 3D XPoint از هم جدا شد تا میکرون خود به تنهایی اقدام به فروش حافظه های 3D XPoint از هم جدا شد تا میکرون خود به تنهایی اقدام به فروش حافظه های XPoint کند. اکنون با معرفی حافظه پر سرعت X100، میکرون رسما به کار تحقق بخشیده است.


از مهم ترین مشخصه های X100 میکرون به عنوان سریعترین حافظه اس اس دی جهان باید به بالاترین پهنای باند در بین تمامی اس اس دی های حال حاضر در بازار اشاره کرد که با مقدار 9 گیگابایت بر ثانیه سه برابر سریعتر از بهترین حافظه های NAND داخل بازار عمل می کند. از نظر زمان تاخیر فوق العاده پایین نیز، این مشخصه در X100 حدودا یازده برابر بهتر از حافظه های NAND است. همچنین با بهره گیری از اپلیکیشن های متنوع می توان عملکرد این حافظه را دو تا چهار برابر بهبود بخشید. از آنجایی که X100 از رابط استاندارد NVMe بهره میگیرد. برای بهره گیری کامل از این حافظه نیازی به هیچ تغییرات نرم افزاری نیست.طبق تصویر منتشر شده از میکرون X100، انرژی مورد نیاز این حافظه توسط یک 8 پین تامین می شود که به معنای مصرف کم این حافظه می باشد. سیستم خنک کنندگی X100 از نوع پسیو است و به گونه ای طراحی شده است تا توسط جریان خطی هوا در سرورها خنک شود. میکرون مشخصات کنترلر به کار رفته در این حافظه را اعلام نکرده است. در حال حاضر این حافظه فقط برای دیتاسنترها در نظر گرفته شده است و به این معناست که به زودی شاهد راهیابی آنها به بازار سیستم های دسکتاپ نخواهیم بود.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من