مرورگر ARC، رقیبی متفاوت برای Edge و Chrome

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1403/2/16
39

مرورگر Arc که در واقع ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی است؛ پس از موفقیت‌ خیره‌کننده برای پلتفرم iOS و همچنین جذب کاربران Mac و iOS، بالاخره برای کاربران ویندوز نیز در دسترس قرار گرفته است. نسخه ویندوز این نرم‌افزار از دسامبر 2023 فقط در نسخه بتا در دسترس بود اما اکنون به نسخه نهایی رسیده؛ این مرورگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر مرورگرها مثل Edge و Chrome متمایز می‌کند. 

نحوه کارکرد این مرورگر : 

با سرچ عبارت مورد نظر کاربر در این برنامه به‌جای مرور نتایج استاندارد موتورهای جست‌وجو مثل گوگل، محتوای سرتاسر وب بررسی می‌شود و فقط در چند ثانیه مجموعه‌ای از اطلاعات در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. برنامه‌ی Arc Search به‌جای نمایش تعدادی لینک در مورد آنچه به‌دنبالش هستید، با داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف، صفحه‌ی وب جدیدی به شما نمایش می دهد؛ جایی‌ که مرورگر، موتور جست‌وجو، چت‌بات هوش مصنوعی و سایت‌ها، اجزای متفاوتی محسوب نمی‌شوند و همه بخشی از راهکار یافتن اطلاعات هستند. ویژگی منحصربه‌فرد آرک رابط کاربری غیرمعمول آن است که تب‌های باز و ذخیره‌شده را در سمت‌ چپ قرار می‌دهد و با استفاده از ویژگی Spaces و Groups، مدیریت و سازمان‌دهی سرچ های قبل، وب‌گردی کاربر را با روش بهتری انجام می‌دهد.

قابلیت های این مرورگر : 

ویژگی Peek در مرورگر آرک، به کاربران این امکان را می‌دهد تا قبل از بازکردن یک پیوند، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند و گزینه Little Arc یک پنجره مرورگر سبک را برای مشاهده سریع سایت مدنظر با حداقل مصرف رم، باز می‌کند.

مرورگر آرک قابلیتی نام Spaces دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تب‌ها و بوک‌مارک‌های خاص را در نماهای جداگانه‌‌ای در نوار کناری گروه‌بندی کند و بین آن‌ها جابه‌جا شود. این قابلیت برای تفکیک کار از زندگی شخصی یا سازمان‌دهی تب‌های مرورگر به پروژه‌های مجزا برای پیگیری آسان، بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. حتی می‌توانید رنگ مرورگر را در هر Space سفارشی و برای تمایز بهتر نام‌هایی برای آن‌ها انتخاب کنید.

دیگر ویژگی‌ آرک Split View می باشد؛ که در واقع شما می توانید با این قابلیت دو تب را هم‌زمان در یک پنجره مشاهده کنید.

مورد مهم دیگر، یکپارچگی این مرورگر با سوئیفت است. آرک در واقع با زبان برنامه‌نویسی Swift اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی توسط Apple برای ساخت اپلیکیشن‌های Apple TV، Mac، iOS و Apple Watch ایجاد شده است. بنابراین با عرضه مرورگر Arc در ویندوز، درواقع برای اولین‌بار سوئیفت نیز به ویندوز می‌آید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من