پر فروش ترین محصول ایکیا در هفته طراحی میلان چیست!؟

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/2/4
42

IKEA از صندلی راحتی POÄNG و مبل KLIPPAN بازسازی شده در هفته طراحی میلان 2024 رونمایی کرد!

به عنوان یکی از برجسته‌ترین رویدادهای هفته طراحی میلان ۲۰۲۴، IKEA از طرح‌های بازآفرینی شده از پرفروش‌ترین‌های نمادین خود ، مبل KLIPPAN و صندلی راحتی POÄNG رونمایی می‌کند. اینها جدیدترین موارد اضافه شده به مجموعه Nytillverkad هستند، که طرح های کلاسیک را با پیچ و تاب های معاصر ترکیب می کند.

طراحی مجموعه Nytillverkad

مبل به روز شده KLIPPAN و صندلی راحتی POÄNG ظرافت و کارایی بی انتها را تجلیل می کند و از زیبایی شناسی جسورانه دهه 1980 الهام می گیرد و ویژگی های جدیدی را برای مرتبط ماندن با نیازهای امروز و فردا ترکیب می کند. این قطعات توسط نوبورو ناکامورا، طراح رویایی IKEA، اندکی قبل از مرگ او در سال 2023 ساخته شده است، این قطعات به عنوان گواهی بر میراث ماندگار او هستند. 

تاریخچه این مجموعه

مبل نرم KLIPPAN که تجسم سادگی و کارایی است، به یک کلاسیک واقعی IKEA تبدیل شده است. این مبل از زمانی که برای اولین بار در کاتالوگ IKEA در سال 1980 ارائه شد، سالانه در صدها پوشش مختلف بازگشته است. مبل KLIPPAN با روکش های قابل شست و شو و ظرافت همیشگی خود، نزدیک به نیم قرن باقی مانده است. امسال، ما کاورهای پف کرده از نسخه 1984 را در رنگ‌های روشن اولیه قرمز، آبی و زرد دوباره معرفی می‌کنیم.صندلی راحتی POÄNG که در ابتدا با نام POEM در سال 1977 معرفی شد، در طول سال ها تغییر کرده و با تغییر سبک زندگی، نیازهای مشتری و گرایش های طراحی سازگار شده است. برای مجموعه Nytillverkad، IKEA یک نسخه شیک و کم پشت از POÄNG را ارائه می دهد که برای مکالمات پر جنب و جوش عالی است. تکیه گاه سر برداشته شد تا ظاهری جمع و جور و مدرن ایجاد کند، در حالی که زاویه نشیمنگاه برای اطمینان از وضعیت فعال تر و استقبال از تعاملات اجتماعی تغییر کرد.

دیدگاه خلاقانه و فلسفه Noboru Nakamura

 هر دو محصول در ابتدا توسط طراح مشهور ژاپنی Noboru Nakamura طراحی و توسط او برای مجموعه Nytillverkad کمی قبل از فوت طراح به روز شد. دیدگاه خلاقانه و فلسفه Noboru Nakamura بر نسل‌های طراحان تأثیر گذاشته است. توانایی او در ساده‌سازی و تمرکز بر ماهیت از طریق طراحی، یکی از بهترین‌ها بود. طرح‌های همیشگی او مانند POÄNG و KLIPPAN در طول چندین دهه مرتبط باقی مانده‌اند و در آینده نیز الهام‌بخش ما خواهند بود. 

یوهان اجدمو می گوید:

"KLIPPAN و POÄNG هر دو نمایانگر چیزی بیش از مبلمان نیستند؛ آنها نماد تعهد ما به ایجاد طرح های طولانی مدت هستند که واقعاً زندگی و خانه های مردم را در طول سال ها بهبود می بخشد. هسته اصلی هر طراحی IKEA یک اصل به نام طراحی دموکراتیک است." مدیر طراحی جهانی در IKEA سوئد. "KLIPPAN و POÄNG ماهیت آن را مثال می زنند و فرم، عملکرد، کیفیت، پایداری و مقرون به صرفه بودن را به طور یکپارچه با هم ترکیب می کنند. با تطبیق خطوط تولید موجود و انجام تنظیمات مدبرانه، می توانیم طرح های جدیدی مانند صندلی راحتی POÄNG را به مشتریان ارائه دهیم. قیمت قابل دسترس بدون افت کیفیت».

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من