هوش مصنوعی GPT-4o mini

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1403/4/30
136

GPT-4o mini طبق گفته OpenAI از سایر مدل‌های هوش مصنوعی کوچک، در وظایف بهتر عمل می‌کند، OpenAI می گوید توانمندترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل کوچک هوش مصنوعی، هوش مصنوعی GPT-4o mini می باشد و قصد دارد در زمان دیگری قابلیت‌های تصویری، ویدیویی و صدایی را به آن بیفزاید.

نوع کارکرد : 

این هوش مصنوعی، زیر مجموعه ای از GPT-4o می باشد که سریع‌ترین و قدرتمندترین مدل ساخته‌شده است. این مدل توانسته در بنچمارک Measuring Massive Multitask Language Understanding که برای اندازه‌گیری قدرت استدلال است، به امتیاز 82 درصدی برسد. ( امتیاز GPT-3.5 برابر 70 درصد و GPT-4o برابر 88.7 درصد است. )

در بنچمارک MGSM که استدلال ریاضی را اندازه‌ می گیرد، GPT-4o mini امتیاز 87 درصد را کسب کرده؛ علاوه‌براین OpenAI می‌گوید که این مدل نسبت به مدل‌های قبلی، به‌طور قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و بیش از 60 درصد از GPT-3.5 Turbo ارزان‌تر است. در واقع، برای توسعه‌دهندگانی که قصد استفاده از API OpenAI را دارند، قیمت هر میلیون توکن ورودی برای GPT-4o mini برابر با 15 سنت و قیمت هر میلیون توکن خروجی این مدل برابر با 60 سنت تعیین شده است. این هوش مصنوعی در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان، همچنین نسخه وب و موبایل ChatGPT برای مصرف‌کنندگان ارائه شده.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من