آیا لپ تاپ گیمینگ فقط مخصوص گیمرهاست؟

نویسنده مطلب : سهیلا عباسی
1402/5/19
275

همان لپ تاپ عادی اما قدرتمند تر

هنگامی که این سوال در ذهنتان مطرح می شود «لپ تاپ گیمینگ بخریم یا نه؟» شما فکر می کنید که این لپ تاپ ها فقط برای گیمینگ مناسب هستند. نه اینطور نیست! برخلاف نام “گیمینگ” که بر روی این نوع از لپ تاپ‌ها گذاشته شده است، آنها برای انجام همه کارها مناسب هستند. این لپ تاپ‌ها هر کاری که از یک لپ تاپ معمولی انتظار دارید را نیز انجام می‌دهند. می‌توانید از اینترنت استفاده نمایید، فیلم‌ پخش‌کنید، ایمیل‌های خود را بررسی نمایید و از همه مهم تر مهندسان و طراحان، گرافیست ها هم می توانند با خیال راحت از این لپ تاپ استفاده نمایند. در واقع، ازآنجایی‌که سخت‌افزار داخل لپ تاپ گیمینگ قدرتمندتر از لپ تاپ معمولی است، این کارها را بهتر انجام می‌دهد.

همه چیز در یک لپ تاپ

در واقع زمانی که به این سوال فکر می‌کنید که لپ تاپ گیمینگ بخریم یا نه؟ حتما به این نکته توجه نمایید که با داشتن لپ تاپ گیمینگ، دیگر نیازی به خرید مانیتور، کیبورد یا ماوس جداگانه ندارید. اگر لپ تاپ دارای بلندگو و میکروفون باشد، حتی ممکن است نیازی به خرید هدست نیز نداشته باشید. همه‌چیزهایی که نیاز دارید، قبلاً در دستگاه شما گنجانده شده است که باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما برای جستجوی وسایل جانبی می‌شود. در نتیجه اگر مشکلی پیش آمد و دستگاه شما دارای گارانتی باشد، می‌توانید از بخش گارانتی و فنی بخواهید آن مشکل را حل کنند. علاوه بر این موارد لپ تاپ های گیمینگ در مقایسه با PC ها یا کامپیوتر های شخصی نیازی به Power یا منبع تغذیه ندارند و از باتری و شارژر بهره می‌برند. هر چند که نمی‌شود خیلی بر روی شارژدهی آنها حساب کرد.

چه کسی باید لپ تاپ گیمینگ بخرد؟

گیمرها از استفاده‌ کنندگان اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ می‌باشند. اما علاوه بر آن‌ها، افراد دیگری هستند که می‌توانند از این لپ تاپ‌ها نهایت استفاده را ببرند. قطعات سخت‌افزاری این لپ تاپ‌ها قوی هستند و سرعت بالایی دارند. اگر کار فرد در زمینه‌هایی باشد که شامل کارهای گرافیکی فشرده است، مانند ویرایش ویدئو، فتوشاپ، طراحی گرافیکی، یا مدل‌سازی سه‌بعدی، ممکن است لپ تاپ گیمینگ برای او مناسب باشد. برنامه نویسان نیز می‌توانند از مزایای داشتن این نوع از لپ تاپ استفاده کنند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. برای اظلاعات بیشتر می توانید  به این مقاله از وبسایت Smart Stuffs سر بزنید.

چند دلیل محکم برای خرید لپ تاپ های گیمینگ

سرعت بالا: لپ تاپ های گیمینگ برای پردازش با سرعت بالا طراحی و تولید می شوند. مانند بازی ها، کارهای گرافیکی سنگین ، و پردازش وظایف چند منظوره که برای عملکرد روان نیاز به CPU بالا دارند.

رم ها: به غیر از CPU، لپ تاپ های گیمینگ دارای حداکثر تعداد رم های فناوری جدید هستند که عملکردهای سرعت و دقت بالا را افزایش می دهند.

حداکثر گرافیک: یکی دیگر از ویژگی هاکارت گرافیک است، لپ تاپ های گیمینگ دارای کارت های گرافیکی داخلی هستند که تصاویر با وضوح بالا و تجربه بازی را ارائه می دهند. کارت‌های گرافیک از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با گرافیک پشتیبانی می‌کنند تا بدون وقفه یا قطع، کارها به راحتی اجرا شوند.

صدای با کیفیت بالا: در لپ تاپ های گیمینگ، کیفیت صدا نسبت به لپ تاپ های معمولی بسیار خوب است. بلندگوهای داخلی و جک های صدا سیستم صوتی DTS را ارائه می دهند. در این لپ تاپ ها می توانید از صدایی با کیفیت بهتر لذت ببرید.

قطعات قابل ارتقا: اکثر لپ تاپ های بازی اکنون با قطعات قابل ارتقا در دسترس هستند. شما به راحتی می توانید پردازنده، حافظه، تاچ پد ماوس و سایر لوازم جانبی آنها را تغییر دهید. لازم نیست نگران باشید

بادوام: لپ تاپ های مخصوص بازی دوام بیشتری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من