چند روش غیر فعالسازی بروزرسانی خودکار ویندوز 10

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/6/21
400

یکی از مسائلی که خیلی از افراد اخیرا با آن روبه رو هستند مساله آپدیت ویندوز 10 به صورت خودکار می باشد. این موضوع با وجود مزیت هایی که دارد می تواند مشکل ساز باشد به عنوان مثال شما تصور کنید در حال انجام کار مهمی هستید و ناگهان ویندوز شروع به آپدیت می کند و شما دیگر نمی توانید کار خاصی انجام دهید. البته ناگفته نماند که برخی از بروزرسانی های خودکار ویندوز جهت رفع مشکلات و باگ های امنیتی یا بهبودی و ارتقای سیستم عامل می باشد که در هر صورت برای سیستم عامل ویندوز شما لازم است بنابراین برای بستن آپدیت خودکار ویندوز 10 این نکته را مدنظر داشته باشید. در هر صورت اگر به دنبال بستن آپدیت ویندوز خود هستید می توانید از روشهای زیر اقدام کنید:

روش اول؛ استفاده از Windows services

این روش ساده ترین و پرکاربردترین روش برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 می باشد که شما می توانید بصورت دستی اقدام به بستن آپدیت ویندوز 10 کنید. برای انجام این روش مراحل زیر را بصورت مرحله به مرحله انجام دهید؛

1- با استفاده از دو کلید Win + Rوارد Run ویندوز شوید و سپس عبارت "msc" را تایپ کنید و بر روی کلید OK کلیک نمائید

2- پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید کمی به قسمت پائین اسکرول کنید تا به گزینه "Windows Update services" برسید. بر روی آن کلیک کنید.

3- اینک از تب General، گزینه "Startup type" را از حالت "Manual" به حالت "Disabled" تغییر دهید. هم اکنون تغییرات انجام شده را ذخیره کنید و سپس کامپیوتر خود را ریستارت نمائید.

توجه : برای فعال کردن آپدیت ویندوز 10، در مرحله سوم به حالت "Automatic" تغییر دهید تا بصورت خودکار آپدیت های منتشر شده بر روی لپ تاپ شما نصب شوند.


روش دوم: استفاده از Metered Connection

اگر شما از WiFi برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید. می توانید از گزینه ای به نام  Metered Connection در تنظیمات ویندوز 10 استفاده نمایید ه این ابزار تنها برای بارگیری و نصب خودکار بروزرسانی های مایکروسافت می باشداما به طور کل با غیر فعال کردن این گزینه تمامی روزرسانی های شما از جمله بروزرسانی ویندوز 10 غیر فعال خواهد شد برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

1- با فشردن همزمان دو کلید کاربری Win + i وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید. اینک در منو تنظیمات گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

 2-در پنجره باز شده، از منو سمت چپ گزینه WiFi را انتخاب کنید و بر روی گزینه "Manage known networks" کلیک نمائید. 

3- وای فای خود را انتخاب کنید که با کلیک بر روی وای فای وصل شده گزینه Properties را می توانید مشاهده کنید. بر روی این گزینه کلیک کنید.

4- اینک گزینه "Set as metered connection" را فعال کنید.

در نهایت با استفاده از آپشن، اینترنت ورودی شما به لپ تاپ محدود خواهد شد و مایکروسافت دیگر حق دانلود و نصب هیچ آپدیتی را نخواهد داشت


روش سوم: استفاده از Group Policy Editor

اگر شما در حال حاضر از نسخه های Pro، Windows 10 Education یا Enterprise استفاده می کنید می توانید از این قابلیت ها برای غیر فعال کردن ویندوز 10 استفاده کنید. اما کاربران ویندوز نسخه 10 Home قادر به استفاده از این روش برای بستن ویندوز 10 برای همیشه نیستند قبل از اینکه سراغ مراحل زیر بروید این نکته را مد نظر قرار دهید که در  این روش بروزرسانی های امنیتی همچنان به صورت خودکار نصب خواهند شد اما برای سایر بروز رسانی ها به شما اطلاع داده می شود که در دسترس هستند و می توانید آنها را از دسترسی خارج کنید

 1- دو کلید کاربردی Win+R را همزمان بفشارید و در کادر خالی عبارت "gpedit.msc" را وارد کرده و بر روی گزینه OK کلیک کنید.

2- گزینه "Administrative Templates"را از"Computer Configuration" انتخاب کنید.

3-گزینه "Windows Update" را از "Windows Components" انتخاب کنید.

4- از صفحه راست پنجره باز شده، گزینه "Configure Automatic Updates" را انتخاب کنید.

5-اینک باید دو اقدام در پنجره جدید انجام دهید. اولین آن فعال کردن گزینه "Enabled" و سپس انتخاب گزینه از کادر پائین سمت چپ، به حالت "Notify for download and auto install" می باشد. در نهایت بر روی Apply و Ok کلیک نمائید.

 6- از جستجوی منو استارت، عبارت "Windows Update settings" را انتخاب کنید. سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا مراحل آپدیت Group policy editor تمام شود.

 7- بعد از ریستارت شدن ویندوز، وارد ویندوز آپدیت شوید که دقیقا با پنجره زیر روبرو خواهید شد؛

توجه: از این پس ویندوز شما تحت هشداری اطلاع خواهد داد که آپدیت ها در دسترس هستند و شما می توانید اقدام به بارگیری آپدیت ها کنید


روش چهارم؛ غیر فعال کردن تمامی آپدیت ها

شاید شما به دنبال راهی برای به تعویق انداختن آپدیت ها به صورت موقت باشید ضمن اطلاع شما نیازی نیست که همیشه تمامی آپدیت ها را ببندیدو حتی آنها را به تعویق بیندازید، این بدین معناست که در مدت زمان به تعویق انداختن آپدیت ها دانلود می شود و بعد از مدت مشخص شده نصب می شوند  در واقع این روشی است برای به تعویق انداختن آپدیت ها که با فعال کردن آن تا 35 روز هیچ آدیتی نصب نخواهد شد برای انجام این مرحله می توانید به روشهای زیر عمل کنید:

 1- از منو تنظیمات ویندوز گزینه "Update & Security" را انتخاب کنید و سپس بر روی "Windows Update" کلیک کنید. اینک بر روی گزینه "Advanced options" کلیک نمائید.

2- در این مرحله تیک گزینه "Pause updates" را فعال کنید.

پس از اتمام این مراحلی که ذکر شد ویندوز شما تا روز مشخص شده هیچ آپدیتی دریافت نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من