پانسمان هوشمند امکان ترمیم بهتر زخم ها را فراهم می کند

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/5/2
580

خبرها حاکی از آن است که دانشمندان استرالیایی با استفاده از پانسمان هوشمند مجهز به حسگر توانسته اند امکان ترمیم بهتر زخم ها را فراهم کردند.دانشمندان موسسه فناوری ملبورن در استرالیا از ترکیب پانسمان هوشمند و حسگر داخلی برای ترمیم بهتر زخم استفاده کردند. به طوری که در صورت بهبود نیافتن زخم، پانسمان می تواند این موضوع را به بیمار هشدار دهد.


حسگر های فلورسنت که در این پانسمان های به کار رفته است ضد میکروبیست و در صورت وجود عفونت در زیر نور ماورای بنفش قابل شناسایی هستند و از این طریق امکان نظارت را بر روی بهبودی زخم ها فراهم می کند. در واقع ویژگی ضد باکتری و ضد قارچی منیزیم هیدروکسید از طریق این پانسمان بالاست و همچنین هزینه آن نیز نسبت به پانسمان های کنونی مقرون به صرفه تر است. در عوض در این پانسمان ها امکان مقابله با قارچ ها و باکتری ها افزایش داشته و می تواند تا یک هفته قدرت ضدمیکروبی خود را حفظ کند.


پژوهشگر اصلی این پروژه به نام وای کان ترونگ می گوید: پانسمان های هوشمند ضد میکروبی از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و با کمک حسگرهای داخلی انسان پیگیری و نظارت درمقابل مراقبت از زخم را فراهم می کند. وی اضافه کرد اکنون تنها راه نظارت بر زخمها برداشتن پانسمان است. در عوض پانسمان های جدید می توانند علاوه بر بهبود بهتر زخم ردیابی و کنترل عفونت رانیز بر عهده بگیرند. این در حالی است که برداشتن پانسمان علاوه بر دردناک بودن خطر حمله عوامل بیماری زا را نیز افزایش می دهد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من