معرفی برند محبوب ایکیا

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1401/10/14
1174

ایکه‌آ (IKEA) یک شرکت سوئدی و چند ملیتی است، که در سال ۱۹۴۳ توسط  جوانی به نام اینگوار کمپراد در سوئد بنیان نهاده شد. کامپراد، خلاقیت جالبی در رابطه با نامگذاری شرکتش، به‌کار گرفته است. هر کدام از حروف ایکیا، حرف اول یکی از این چهار کلمه است: نام(Ingvar)، نام خانوادگی(Kamprad) مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده‌است(Elmtaryd) و نام شهرش(Agunnaryd).این برند با تولید بیش از ۱۲۰۰۰ کالای مصرفی خانگی یکی از بهترین و شناخته شده ‌ترین برندهای تولید کننده محصولات خانگی و دکوراسیون داخلی است . فروشگاه ایکیا خیلی زود بعد از طراحی های مونتاژی خود به شهرتی وصف نشدنی دست یافت. این برند در مدت کوتاهی توانست در همان شهر اولیه (زادگاهش) بزرگترین فروشگاه حوزه اسکاندیناوی را تاسیس کند. این شرکت تولیدکننده را بسیاری از ما با نام «آیکیا» می‌شناسیم، در حالی‌که تلفظ درست نام این برند (ای کِ آ) است. 

محصولات برند ایکیا شامل:

 مبلمان و دکوراسیون داخلی ، نور و روشنایی, اکسسوری ,حمام و سرویس بهداشتی, ابزار نظافت ,نگهدارنده لباس و لوازم ,لوازم اتاق خواب , ابزار و لوازم تزئینی ,ظرف سرو و پذیرایی , لوازم مکمل آشپزخانه , لوازم پخت و پز , ظروف آشپزخانه ،نظم دهنده ها، فرش و پادری ، و ... می‌شود.

قیمت پایین ایکیا در مقایسه با کیفیت و عملکرد

یکی از ویژگی‌های محصولات ایکیا قیمت پایین آن در مقایسه با کیفیت و عملکرد محصولات است. قیمت پایین , اولین مشخصه‌ای است که می‌تواند مشتری را به سمت خودش جلب کند. جالب است بدانید که ایکیا برخلاف کمپانی‌های دیگر، در ابتدای تولید هر محصول یک قیمت مشخص شده دارد و سعی می‌کند, در چهار چوب همان قیمت و با حذف هزینه‌های اضافی، بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را تولید کند.

نوآوری های ایکیا

راز موفقیت آیکیا در این بود که سبک جدیدی از طراحی وسایل منزل را دنبال کرد. سبکی که بر سادگی و حذف زوائد غیرکاربردی متمرکز است. در محصولات برند آیکیا سعی می‌شود زیبایی از دل سادگی بیرون بیاید. سادگی آرامش‌بخش و رضایت‌آور است. زندگی انسان امروزی پیچیده و در هم ریخته‌است. ما همواره در محیط های شلوغ قرار می‌گیریم؛ بنابراین وقتی با سادگی مواجه می‌شویم قدر آن را می‌دانیم و احساس اطمینان دریافت می‌کنیم.

چگونه تشخیص دهیم محصولات ایکیایی که میخریم اصل است

به علائم تجاری که روی محصول درج شده است خوب دقت کنید. معمولا تمام محصولات شرکت ایکیا دارای لیبل , نشان تجاری و مشخصات محصول به صورت کامل و بی نقص است مگر محصولاتی که واقعا درج نام تجاری برای آن ممکن نباشد. روی محصولات ایکیا معمولا یک کد 8 رقمی  وجود دارد که وقتی آن را در گوگل جست و جو می کنید محصول موردنظر در سایت ایکیا بالا می آید.همچنین می توانید بارکد روی بسته بندی محصول را اسکن کنید. لازم است بدانید کلیه محصولات ایکیا در سایت ایرانتک24 دارای این نشان ها می باشد. اگر چه لوازم خانگی و مبلمان ایکه‌آ در سوئد طراحی می‌شوند، تولید آن‌ها عمدتاً در کشورهای در حال توسعه انجام می‌شود, تا قیمت تمام شده محصول کمتر شود. بنابراین اگر روی محصولات خریداری شده نام کشورهای دیگر را دیدید تعجب نکنید.

جایگاه برند ایکیا

ایکیا جز 40 رتبه‌ی برترین برندهای جهان است. آدرس وب سایت رسمی ایکیا : www.ikea.com همچنین در مباحث روانشناسی هم واژگان جدیدی ارائه شده به نام ” اثر ایکیا ” که در آن به این موضوع می پردازند که مردم برای وسایل و تجهیزاتی که خودشان زحمت درست کردنش را می کشند، ارزش بیشتری قائل میشوند و این دقیقا دامنه نفوذ برند محبوب ایکیا را در ارکان زندگی اجتماعی و فردی به خوبی نشان میدهد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من