کالکشن رنگارنگ ایکیا

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1403/3/20
200

رنگ بیان قدرتمندی از شخصیت است که می تواند تأثیر مثبتی بر رفاه ما داشته باشد و فضاهای ما را روشن کند. IKEA همراه با دو طراح هلندی Raw Color، مجموعه محدود TESAMMANS را ارائه می‌کند که شامل اقلام روزمره می‌شود که الهام بخش مردم برای آوردن شادی و شخصیت رنگارنگ به خانه‌هایشان است. رنگ ها قدرت برانگیختن احساسات و دگرگونی فضاهای زندگی را دارند و بیان بصری آنها در تعامل با نور، مواد، حرکت و یکدیگر تغییر می کند.

همکاری ایکیا با Raw Color

ایکیا با همکاری Raw Color، مجموعه TESAMMANS را ایجاد کرده است، کاوشی در مورد نحوه تعامل رنگ‌ها با محیط اطراف خود برای تقویت یکدیگر و جان بخشیدن به خانه‌های ما. این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که نشان دهد چگونه رنگ می تواند اشیاء روزمره را تغییر دهد و در عین حال افراد بیشتری را برای کشف اثرات احساسی مثبت آن الهام بخشد.  TESAMMANS از زبان طراحی متمایز Raw Color و توانایی آنها در ایجاد ارتباطات منحصر به فرد بین رنگ ها، مواد و اشکال الهام گرفته است.

کریستف براچ از Raw Color می‌گوید:

آن‌ها به شرکت نیاز دارند و این بسیار شبیه به دستوری است که در آن یافتن تعادل مناسب کلید اصلی درخشش واقعی یک شی است.

این همکاری، تخصص خلاقانه آنها را با دانش اثاثیه منزل IKEA ترکیب می کند، که منجر به مجموعه ای مقرون به صرفه از 18 قطعه از مبلمان گرفته تا منسوجات و دکوراسیون می شود. هر قطعه بر روی یک پالت غیرمنتظره و در عین حال هماهنگ تمرکز دارد که با ترکیب رنگ های شگفت انگیز و الگوهای بازیگوش مشخص شده است.  ما یک رویکرد احساسی و شهودی به رنگ داریم، و بررسی می کنیم که چگونه سایه های مختلف برای تقویت یکدیگر تعامل دارند. رنگ ها هرگز تنها نیستند.

این مجموعه همچنین به بررسی فلسفه طراحی Raw Color با محوریت ماهیت دگرگون کننده رنگ می پردازد. پرتاب بافتنی TESAMMANS این ایده را به نمایش می گذارد، با خطوط گرافیکی و رنگ های ثابت که ظاهراً از فاصله دور در یک رنگ واحد ترکیب می شوند، اما از نزدیک، رنگ های جداگانه ظاهر می شوند. تم در آباژورهای TESAMMANS که در دو اندازه برای آویزان کردن یا قرار دادن روی میز موجود است، ادامه دارد. با طراحی پشته‌ای شامل سه آباژور که از رنگ‌های تیره به رنگ روشن‌تر تغییر می‌کنند، بازتاب‌های متفاوتی هنگام گرفتن نور ایجاد می‌شوند. دانیرا تر هار می‌گوید: «ما یک رویکرد آزمایشی برای کشف اینکه چگونه رنگ‌ها می‌توانند اشیاء روزمره را تغییر دهند، امتحان کرده‌ایم، ترکیب‌های مختلفی از سایه‌ها و مواد، بازی با اشکالی که نور را به روش‌های خاصی جذب می‌کنند و با مخلوط کردن رنگ‌های روشن و اشباع شده با رنگ‌های خاموش‌تر، انجام داده‌ایم.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من