رونمایی هواوی از سنسور سلامتی مجهز به هوش مصنوعی

نویسنده مطلب : یاسمین آژفنداک
1403/3/15
148

HUAWEI از دستگاه جدیدی در زمینه خانه هوشمند رونمایی کرده که از فناوری رادار با امواج میلی‌ برای نظارت بر سلامتی و تندرستی کاربران استفاده می‌کند. این سنسور طیف وسیعی از ویژگی‌ها را دارد که برای حفظ امنیت و راحتی شما در خانه طراحی شده‌اند. 

ویژگی های سنسور سلامت هواوی :

این سنسور توانایی تشخیص سه ناحیه کلیدی است: سقوط، افتادن از تخت و خواب. این سنسور می‌تواند وضعیت بدن، موقعیت و تعداد تنفس فرد مورد نظر را به‌طور کامل شناسایی و برای کسانی که نگران عزیزان مسن خود هستند یا می‌خواهند عادات خوابشان را بهبود بخشند، کمک کند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های آن تشخیص سقوط است. سنسور هواوی به‌طور هوشمند توانایی تشخیص بین سقوط در حمام و اتاق خواب را دارد و از طریق کانال‌های متعدد (تماس‌های تلفنی، پیامک و اعلان‌های فشاری) به مخاطبین تعیین‌شده اطلاع می دهد؛ در واقع این ویژگی‌ امدادرسانی سریع در مواقع اضطراری را فراهم می‌کند.

سنسور Huawei Whole-house Smart AI-Assisted Health Sensor همچنین می‌تواند الگوهای خواب را کنترل کرده و دوری طولانی‌ مدت از رختخواب را تشخیص دهد، که در شناسایی مشکلات بالقوه سلامتی مفید می باشد؛ کاربران می‌توانند برنامه‌های خواب را تنظیم کرده و در صورت بیدار‌شدن در ساعت غیر معمول یا طولانی‌ خوابیدن فرد سالمند، هشدار دریافت کنند. این حسگر قابلیت‌ ادراک حرکت های بسیار ریز، و توانایی تشخیص دقیق حضور انسان را در حین حرکات ظریف مانند تنفس دارد. سنسور هواوی ویژگی‌هایی مانند تنظیم خودکار نور را فعال کرده و محیطی آرام و راحتی را ایجاد می‌کند.

نکته های قابل توجه : 

سنسور مجهز به هوش مصنوعی هواوی به‌طور هوشمند تداخل اجسامی مانند جاروبرقی رباتیک را فیلتر کرده و از تشخیص غلط و آلارم‌های اشتباه جلوگیری می‌کند. هواوی همچنین حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار داده است؛ فناوری رادار موج میلی‌متری تضمین می‌کند که هیچ تصویر یا صدایی جمع‌آوری نمی‌شود و همین امر این محصول را به یک دستگاه ایمن برای نصب در سراسر خانه تبدیل می‌کند.

توجه داشته باشید که این سنسور به‌عنوان یک دستگاه تشخیص کمکی در نظر گرفته شده و نمی‌تواند ایمنی کامل را تضمین کند. هواوی اعلام کرده که این سنسور یک دستگاه پزشکی نیست و نمی‌تواند شرایط پزشکی را تشخیص یا درمان کند. همچنین حداکثر مساحت آن 25 متر مربع است و در حال حاضر به تشخیص تک نفره محدود شده؛ هواوی توصیه کرده که این سنسور را در مکان هایی که حیوانات خانگی دارند استفاده نکنند، زیرا حرکت آنها ممکن است باعث ایجاد هشدار اشتباهی شود.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من