راهنمای انتخاب پادری - کدام پادری مناسب است ؟

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1403/1/21
456

پادری یکی از وسیله هایی است که در خانه بسیار پر کاربرد است ، شاید حضور آن به چشم نیاید اما اثرات بسیاری دارد. بهتر است با یک مثال پیش برویم ، فرض کنید یک روز بارانی از باغچه ای گلی رد شده اید ، به در منزل می رسید و اگر پادری دم در باشد ، که کفش های خود را تمیز می کنید و سپس وارد خانه می شوید; اگر پادری نبود با پا های گلی وارد خانه می شدید و تمام فضا را کثیف می کردید. به طور کلی پادری به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی از محیطی به محیط دیگر استفاده می شود. با من همراه باشید.

ابعاد و فرم پادری

 پادری ها در ابعاد مختلفی و به شکل های دایره ای ، بیضی ، مستطیلی و ... در بازار پیدا می شوند. که شما بسته به دیگر لوازم دکوراسیون و فضای خانه می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. ممکن است فرشی که پشت در ورودی پهن کرده اید دایره ای باشد در این حالت بهتر است پادری دایره ای را انتخاب کنید ، یا با توجه به ابعاد جلوی رو شویی تصمیم بگیرید که پادری مستطیلی انتخاب کنید.

برای انتخاب فرم پادری بهتر است به فضای اطراف دقت کنیم که کدام فرم از پادری با فضای اطراف ما سازگار می شود. گاهی با یک تغییر کوچک حس و حال و فضای ما به کلی تغییر می کند. استفاده از پادری ها باعث کاهش کثیف شدن کف منزل و دیگر فرش ها می شود. برند ایکیا پادری های با کیفیت و با دوامی تولید می کند برای دیدن روی : پادری های ایکیا کلیک کنید.

جنس پادری

مشابه ابعاد که قبل تر راجب به آن صحبت کردیم ، پادری ها در جنس های مختلفی تولید می شوند که :

جنس های نرم و حوله ای : این جنس پادری ها بیشتر برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شوند. جنس های حوله ای قابلیت جذب آب بیشتری دارند و به راحتی پای خیس بعد از حمام را خشک می کنند و جای پا همه جا باقی نمی ماند. این جنس پادری نرم بوده و پای برهنه را اذیت نمی کند.

جنس های ضخیم و محکم : این جنس پا دری ها بیشتر جلوی در وروردی یا فضای باز استفاده می شوند که افراد بیشتر با کفش رفت و آمد دارند. راه رفتن با پای برهنه پا را اذیت می کند و این جنس پادری بهتر است در فضای بیرون از خانه استفاده شود.

جنس پلاستیکی : از این جنس پادری ها بیشتر برای جلوی سینک ظرف شویی یا جاهایی که درصد احتمال ریختن آب بیشتر است استفاده می شود. برای جلو در وروردی آپارتمان هم می توان از این جنس پادری استفاده کرد. مزیت خوب این جنس این است که به راحتی شسته می شود و زود به زود کثیف نشده و دوام خوبی دارد.

جنس سنگی : پادری های سنگی بیشتر در فضای سرویس بهداشتی و حمام که رطوبت بیشتر وجود دارد استفاده می شود. این مدل پادری با قرار گیری سنگ های کوچک در کنار هم تشکیل شده که استفاده از آن ها حس خوبی را منتقل می کند.

رنگ پادری

در انتخاب رنگ پادری بهتر است به رنگ دکوراسیون منزل دقت کنیم و رنگ دکوراسیون را در نظر بگیریم . به فرض مثال اگر در نزدیکی یک فرش می خواهیم پادری پهن کنیم بهتر است پادری و فرش هم رنگ باشند در این صورت فضا یک دست تر به چشم می آید.

شست و شو

برای انتخاب پادری بهتر است موادی با کیفیت را انتخاب کنیم چون پادری ها زیاد در معرض آلودگی و کثیفی قرار می گیرند ، باید زود به زود شسته شوند. انتخاب پادری با مواد کیفیت اولیه خیال شما را راحت می کند. برند ایکیا در ساخت پادری های خود از مواد با کیفیتی استفاده می کند.

پادری برای حمام و سرویس بهداشتی

هدف از استفاده پادری در سرویس بهداشتی این است که از ورود خیسی و آب به دیگر قسمت های خانه جلوگیری شود. پادری برای سرویس بهداشتی را می توان هم در قسمت داخلی و هم در قسمت بیرونی قرار دهید. در قسمت داخلی بهتر است از پادری پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنیم . در قسمت بیرون بهتر از پادری حوله ای استفاده کنیم که جذب آب بالایی داشته باشد و به خوبی رطوبت را به خود جذب کند.

در انتخاب پادری سرویس بهداشتی دقت کنید که کیفیت مناسبی داشته باشید. به دلیل اینکه در فضای حمام و سرویس بهداشتی رطوبت زیادی وجود دارد ، فضا مناسب رشد انواع باکتری و میکروب ها است . بهتر است جنس پادری با کیفیت استفاده کنیم که به راحتی شده شود .

پادری برای در ورودی

پادری برای در ورودی باید به گونه ای باشد که قابلیت شست و شو داشته باشد . پادری در قسمت در ورودی برای جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار از بیرون خانه به داخل خانه استفاده می شود. معمولا پادری هایی که برای این قسمت از خانه انتخاب می شوند باید کمی زبر باشد و شیار شیار تا کف کفش را قبل از ورود به خانه تمیز کند.

برای درب ورودی می توانیم هم از بیرون و هم قسمت داخلی پادری پهن کنیم . پادری که در قسمت داخلی پهن می شود را می توانیم بعد از بیرون آوردن کفش پای خود را روی آن بگذاریم یا حتی خرید های خود را روی آن قرار دهیم . در قسمتی که جا کفشی قرار دارد هم می توانیم پادری پهن کنیم به این ترتیب گرد و خاک همراه کفش ها به داخل خانه وارد نمی شود.

پادری برای در اتاق

اگر کف اتاق سرامیک است می توانید پا دری را کنار تخت قرار دهید تا بعد از بیدار شدن به طور مستقیم پا روی زمین سرد نگذارید. همچنین اگر اتاق به تراس راه دارد برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به فضای داخلی خانه می توانید پادری پهن کنید.

سپاس از شما که تا انتهای مقاله با ایرانتک 24 همراه بودید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من