تفاوت توان موتور و قدرت مکش جارو برقی چیست ؟

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1402/12/16
91

فرآیند تمیز کاری دیگر مثل گذشته با زحمت بسیار انجام نمی شود و با استفاده از جارو برقی می توان یک خانه 200 متری را سریع جارو زد و تمیز کرد. جارو برقی ها با طراحی ، توان و قدرت مکش متفاوت در برند های مختلف تولید و به بازار ارائه می شوند، اما وقتی می خواهیم جارو برقی بخریم برای ما سوال پیش می آید که کدام جارو برقی مناسب است ؟ جارو برقی چند وات بخرم ؟ قدرت مکش در جارو برقی چیست ؟ و ....

به طور کلی قدرت موتور و قدرت مکش با هم متفاوت هستند و اکثر افراد این اشتباه را می کنند که هرچه وات جارو برقی بیشتر باشد جارو برقی بهتر و قوی تر است اما چنین باوری اشتباه است. دو فاکتور در جارو برقی پر اهمیت است یکی توان موتور یا قدرت موتور و دیگری قدرت مکش که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

توان موتور

قدرت موتور به میزان مصرف برق و انرژی در جارو برقی گفته می شود. قدرت موتور یا توان موتور که با وات (watt) مشخص می شود نشان دهنده میزان مصرف برق هر دستگاهی است. به فرض مثال جارو برقی که 2000 وات است می تواند 2 کیلو وات برق در ساعت مصرف کند. اما نباید این تصور ایجاد شود که هرچه توان جارو برقی بیشتر باشد تمیز کاری بهتری انجام می شود و بهتر است . برای تعیین کردن اینکه کدام جارو برقی بهتر است باید فاکتور هایی مثل طراحی ، قدرت مکش ، سرعت مکش ، مصرف برق و ... را در نظر بگیریم. هرچه توان موتور جارو برقی پایین تر باشد فرآیند تمیز کاری بیشتر زمان می برد در نتیجه مصرف برق نیز بیشتر می شود.

قدرت مکش

قدرت مکش یا Suction power جارو برقی خیلی اوقات با توان موتور اشتباه گرفته می شود. قدرت مکش یعنی میزانی که دستگاه می تواند در فضای داخلی خلاء ایجاد کند که به همراه مکش هوا بتواند آلودگی ها و گرد و خاک را به درون محفظه بکشد. هرچه قدرت مکش جارو برقی بیشتر باشد میزان تمیز کاری آن بیشتر می شود. قدرت مکش بالا تر باعث می شود که میزان کمتری برق مصرف شود و فرآیند سریعتر به اتمام برسد.

ویژگی دیگری که می توانیم بررسی کنیم سرعت مکش است. قدرت مکش و سرعت مکش هر دو در جارو برقی ها مطرح می شوند قدرت مکش به معنی توانایی جابه جایی گرد و خاک و زباله ها است و سرعت مکش به سرعت ایجاد گردش و مکش هوا گفته می شود. که این دو با هم رابطه عکس دارند. هر چه سرعت مکش بیشتر باشد قدرت مکش پایین تر است و بلعکس . بنابر این هرچه قدرت مکش جارو برقی بیشتر باشد سرعت مکش پایین تر است .

نتیجه گیری

اگر میزان مصرف انرژی و برق برای شما اهمیت دارد در خرید خود دقت کنید که جارو برقی با قدرت مکش و توان مناسب استفاده ی خود خریداری کنید . بعضی از جارو برقی ها سری صنعتی هستند که برای استفاده ی خانگی مناسب نیستند. سپاس که تا انتها با ایرانتک 24 همراه بودید .

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من