چند نکته درباره ظرف نگهدارنده

نویسنده مطلب : مهسا منفرد
1402/12/10
84

با پیشرفت زندگی کارمندی و کاهش زمان برای آشپزی اکثر افراد در روز های تعطیل غذا های خود را درست می کنند و در طی هفته مصرف می کنند . یکی از گزینه ها برای نگهداری غذا به مدت چند روز ظروف نگهدارنده است. اما برای تهیه این ظروف باید مواردی را مد نظر داشته باشیم . که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

رنگ بندی

ظروف نگهدارنده در رنگ بندی های متنوع تولید می شوند . حتی درب های ظروف با واشر های رنگی تولید و روانه بازار می شوند . برای خرید دقت کنید که ظروفی تهیه کنید که از رنگ های مجاز در تولید ظروف استفاده کرده باشد. می توانید رنگ های ظروف نگهدارنده را با دیگر ظرف های آشپزخانه ست کنید.

سایز

ظروف نگهدارنده یا به صورت تکی به فروش می رسند یا چند عدد در سایز بندی های مختلف فروخته می شود. که با توجه به استفاده خود می توانید در بین سایز بندی های مختلف انتخاب کنید. به فرض مثال برای نگهداری سالاد باید ظرف بزرگتری انتخاب کنید . دقت کنید علاوه بر مواد غذایی تازه ، موادی مثل سبزی ، میوه و مغزیجات را می توانید در ظروف نگهدارنده ، قرار دهید.

ویژگی مثبت

گاهی اوقات میزان غذایی که پخته شده زیاد است ظروف نگهدارنده به کمک شما می آید. میزان غذای اضافی را درون ظروف ریخته و در یخچال نگهداری کنید. به دلیل اینکه در ظروف نگهدارنده کاملا بسته می شود و هوا به داخل ظروف نفوذ نمی کند نگهداری غذا در این نوع ظرف راحتر است و دوام بیشتری دارد. غذا مدت زمان طولانی تری طعم و مزه ی خود را حفظ می کند.

جنس

ظروف نگهدارنده در جنس های پلاستیکی، شیشه ای، چینی، سرامیکی و گاها استیل تولید می شوند. ظروف نگهدارنده پلاستیکی دو نوع هستند بعضی شفاف و برخی بدنه ی کدری دارند. برای انتخاب ظروف نگهدارنده که مستقیم با غذا در ارتباط است باید دقت بیشتری به خرج داد. ظروف نگهدارنده را از مواد با کیفیت و برند های معتبر خرید کنید. چون ما تجهیزات آزمایشگاهی نداریم تا از کیفیت مواد مطلع شویم یک راه حل خوب این است که از برند های معتبری مثل لیمون ، ایکیا ، هوم کت و ... که امتحان خود را پس داده اند خرید کنیم.

 

ظروف نگهدارنده سرد و گرم

برخی ظروف برای نگهداری مواد سرد و برخی برای نگهداری مواد گرم است. قبل از خرید به این مورد دقت کنید که ظرف مناسب را خریداری کنید. اگر از جمله افرادی هستید که زیاد از ماکرویو استفاده می کنید به این دقت کنید که ظرف نگهدارنده ای که خرید می کنید قابلیت استفاده در ماکرویو را داشته باشد.

ظروف نگهدارنده یخچالی

چند سالی است که افراد به جای استفاده از پلاستیک فریزر ها از ظرف های پلاستیکی یک شکل در فریزر استفاده می کنند. با استفاده از این ظرف ها در استفاده از پلاستیک صرفه جویی می شود و یخچال نظم بیشتری می گیرد. هر کدام از ظرف ها قابل چندین بار قابل استفاده هستند. برای خرید ظروف نگهدارنده یخچالی به ابعاد آن توجه کنید . ظروفی که به شکل مستطیلی بوده بهتر در فضای یخچال قرار می گیرد و نظم بیشتری دارد.

سپاس که تا انتها با ما همراه بودید ، پیشنهاد ما خرید محصولات با کیفیت ایکیا است که برای دیدن روی ظرف های نگهدارنده ایکیا کلیک کنید.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من