فکر میکنی پلی استیشن چجوری اختراع شده؟

نویسنده مطلب : فرشته فرشاد
1402/6/27
993

نوآوری رگ حیات هر شرکت موفقی است. داستان اختراع پلی استیشن نمونه بارز این است که چگونه ایده‌های عالی می‌توانند از هرجایی سرچشمه بگیرند. حتی از کارمندی که با کنسول نینتندوی دخترش سر و کله می‌زند. این داستان قدرت جذب و پرورش ایده‌های کارکنان و پتانسیل این ایده‌ها را نشان می‌دهد تا به محصولات، خدمات و حتی کل بخش‌های یک شرکت منجر شود.سونی یک شرکت چند ملیتی است که دستگاه های الکترونیکی و خدمات مرتبط با آن را تولید و به فروش می رساند.کن کوتاراگی، که مهندس برق در شرکت سونی بود، برای اولین بار ایده یک سیستم بازی مبتنی بر CD-ROM را مطرح کرد (بعدها با نام پلی استیشن عرضه شد). او این ایده را در حین آزمایش با کنسول بازی نینتندو دخترش ایجاد کرد.کن در آزمایشگاه‌های صوتی سونی کار می‌کرد که یک کنسول بازی نینتندو برای دختر خردسالش خرید. او مشاهده کرد که دخترش از کیفیت صدای بازی نینتندو راضی نیست. بر اساس آموزش و تجربه خود در الکترونیک، تشخیص داد که یک تراشه دیجیتالی که فقط به صدا اختصاص داده شده است ، کیفیت بازی نینتندو را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. او با تصور توسعه یک سیستم جدید برای سونی به مافوق خود این موضوع را در میان گذاشت، اما سونی علاقه ای به بازی های رایانه ای نداشت.همچنین او به عنوان مشاور خارجی برای نینتندو در دستگاه های بازی رایانه ای آنها کار می کرد. در حین مشاوره با نینتندو، او به ایده یک کنسول بازی مبتنی بر CD-ROM رسید.اما نینتندو با این ایده موافقت نکرد.سپس کن با نوریو اوهگا، مدیر عامل سونی تماس گرفت. نوریو اوگا پس از آگاهی بیشتر از پتانسیل صنعت بازی، سرمایه گذاری مشترکی را با نینتندو آغاز کرد. این همکاری در نهایت به دلیل مشکلات مربوط به مجوز پایان یافت، اما سونی به ایجاد پلتفرم خود، پلی استیشن، ادامه داد. کن در ادامه این مسئولیت را در کمک به سونی در توسعه سیستم بازی خود رهبری کرد.

شرکت سونی،پلی استیشنی که از فناوری سه بعدی "System G" استفاده می کرد را در سال 1994 معرفی کرد و این دستگاه به سرعت به یک دستگاه بازی خانگی محبوب تبدیل شد.

کن در این باره می گوید :

من می‌خواستم ثابت کنم که حتی کارمندان عادی شرکت هم می توانند نظر منفی دهند، کارمندان عادی شرکت نیز می‌توانند ایده پردازی کنند.در چهار سال اول اختراع خط تولید پلی استیشن، درآمد سالانه سونی تا پایان سال 1997 به 7 میلیارد دلار افزایش یافت. پلی استیشن تا سال 1998 40 درصد از سود عملیاتی شرکت سونی را به خود اختصاص داد. کن به سرعت به خاطر این پیشرفت و موفقیت قابل توجهش به عنوان یک کارآفرین داخلیسونی شناخته شد. او به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی رایانه ای سونی (SCEI)، بخش بازی های ویدیویی شرکت سونی انتخاب شد. کوتاراگی شرکت Sony Compute Entertainment را به عنوان یک مرکز سودآور بزرگ برای شرکت سونی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آن تأسیس کرد.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من