ظروف پلاستیکی ایکیا فاقد BPA مضر هستند!

نویسنده مطلب : معصومه فرشاد
1402/1/16
657

BPA مخفف بیسفنول A، یک ماده شیمیایی صنعتی است که از دهه 1950 برای ساختن پلاستیک ها و رزین های خاص استفاده می شود. در حال حاضر مصارف آن بی‌شمار است.

بیسفنول آ (BPA)  در کجا استفاده می شود؟

این ماده شیمیایی در پلاستیک های پلی کربنات و رزین های اپوکسی یافت می شود. پلاستیک های پلی کربنات اغلب در ظروف نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها مانند بطری های آب استفاده می شود. آنها همچنین ممکن است در سایر کالاهای مصرفی استفاده شوند. در تولید بسیاری از محصولات متداول مثل بطری های پلاستیکی شیر کودکان و آب،ظرف های نگهدارنده, وسایل ورزشی، ابزار پزشکی و دندانپزشکی، سیلنتها و کمپوزیتهای پر کننده دندان، لنزهای چشمی و وسایل برقی خانگی بکار می‌رود.همچنین در کاغذهای حرارتی که در صندوق‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. این ماده از طریق پوست نیز جذب می‌شود.

تاثیرات BPA روی بدن

برخی تحقیقات نشان داده اند که BPA می تواند از ظروف ساخته شده با BPA به غذا یا نوشیدنی ها نفوذ کند. قرار گرفتن در معرض BPA به دلیل اثرات احتمالی سلامتی بر روی مغز و غده پروستات جنین، نوزادان و کودکان نگران کننده است. همچنین می تواند بر رفتار کودکان تأثیر بگذارد. تحقیقات بیشتر ارتباط احتمالی بین BPA و افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد.

راه های جلوگیری از ورود BPA به بدن

از محصولات بدون BPA استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب بدون BPA هستند. اگر محصولی برچسب گذاری نشده است، به خاطر داشته باشید که برخی، اما نه همه، پلاستیک هایی که با کد بازیافت 3 یا 7 مشخص شده اند ممکن است حاوی BPA باشند.روی غذاهای تازه و کامل تمرکز کنید. در صورت امکان، میوه ها و سبزیجات تازه و کامل را انتخاب کنید.

BPA در ظروف ایکیا

تمام محصولات آشپزی و خوراکی برند ایکیا مطابق با بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی هستند. این بدان معناست که هیچ مواد غافلگیر کننده ای مانند مواد مضر BPA (بیسفنول A) وجود ندارد. از وعده های غذایی خود لذت ببرید زیرا بدانید که هیچ BPA به هیچ یک از محصولات پخت و پز ایکیا اضافه نشده است.

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من