اپل احتمالا کنسول هیبریدی با چیپ جدید و گرافیک قدرتمند توسعه می دهد

نویسنده مطلب : مدیر سایت
1400/3/17
514

اپل چند وقت پیش از نسل جدید اپل تی‌وی ۴K با چیپ A12 Bionic رونمایی کرد برای برخی کاربران ناامیدکننده بود چرا که منتظر سخت افزار قدرتمندتری بودند. اما به نظر می‌رسد اپل برای این افراد یک دستگاه دیگر را درنظر دارند که یک کنسول قابل حمل هیبریدی مشابه نینتندو سوییچ است.

هه ما می دانیم که چیپ‌های مورد استفاده در محصولات اپل از آیفون‌ها گرفته تا مک‌بوک‌ها قدرت بالایی دارند و این کمپانی اخیرا چیپ M1 را هم به نسل جدید آیپد پرو اضافه کرده است. با توجه به قدرت بالای تراشه‌های اپل، کنسول بازی این کمپانی باید دارای چه قابلیت دیگری باشد؟

هرچند که دستگاه های اپل دارای قدرت بالایی هستند و از پس سنگین ترین بازی های موبایل بر می آیند اما این محصولات برای گیم و بازی طراحی نشده اند و سیستم خنک کننده پیشرفته ای برای اجرای بازی های سنگین ندارند.

اخیرا شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل از فضای کافی برای قرارگیری سیستم خنک کننده مناسب بهره می برد از این جهت باید انتظار محصولات دیگری از اپل را داشته باشیم که دارای ویژگی هایی هستند که در دیگر محصولات به چشم نمی خورد.شایعاتی که وجود دارد حاکی از آن است که ظاهرا کوپرتینویی ها می خواهند از تراشه جدیدی در این کنسول استفاده کنند که در سری A یا M قرار نمی گیرد.

این تراشه جدید از GPU ارتقا یافته بهره میبرد که عملکرد بالایی در زمینه اجرای بازی ها خواهد داشت و البته از قابلیت رهگیری پرتو هم پشتیبانی می کند. علاوه بر این، ظاهرا کوپرتینویی ها برای توسعه بازی با شرکت <یو بی سافت> هم در حال مذاکره هستند.

احتمالی که وجود دارد این است که اپل چندین نمونه اولیه از چنین کنسولی را تولید خواهد کرد و شاید پردازنده جدیدی طراحی کند و شاید در نهایت تصمیم به لغو تولید این محصول کند، در هر صورت به صورت یقین نمی شود به این شایعات توجه کرد به خصوص با توجه به این موضوع که کوپرتینویی ها مشغول توسعه و تولید چیپ M1X یا M2 برای نسل بعدی مک ها و شاید آیپدها هستند

 

 

 

 

 

نظر خود را بیان کنید

تمامی حقوق برای فروشگاه ایران تک محفوظ می باشد
لیست مقایسه من 0
لیست مقایسه من